سرویس استان‌های هنرآنلاین: در حال حاضر ۴۴ هنرستان هنرهای زیبا در ۲۷ استان کشور فعالیت دارند و بیش از ۶۰۰۰ هنرجوی این مدارس در رشته‌هایی از قبیل هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، سینما، موسیقی و انیمیشن مشغول تحصیل هستند. با تاسیس هنرستان‌های دخترانه هنرهای زیبا در شهرهای گرگان، مازندران و چهابهار، ظرفیت هنرستان‌های هنرهای زیبا در 30 استان کشور ایجاد شده است.

افتتاح نخستین هنرستان هنرهای زیبا در مازندران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران چندی پیش از تاسیس نخستین هنرستان هنرهای زیبا در شهر ساری خبر داد.

عباس زارع با اشاره به برنامه‌های توسعه آموزش و پرورش در حوزه فرهنگ و هنر، گفت: یکی از مواردی که در قانون پیش‌بینی‌شده تأسیس هنرستان‌های وابسته است چراکه برخی از رشته‌ها فقط در اختیار دستگاه‌ها و نهادهای تخصصی قرار دارد.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: متولی اصلی رشته‌های هنری در حوزه‌های نقاشی، گرافیک، موسیقی، سینما و تئاتر، وزارت فرهنگ و ارشاد است، بنابراین هنرستان مربوط به این رشته‌ها باید با همکاری آموزش و پرورش و اداره کل فرهنگ و ارشاد تأسیس شود، که در این راستا طی انجام رایزنی های لازم با استاندار و مدیرکل آموزش و پرورش استان، خلاء وجود یک هنرستان در استان احساس و تصمیم بر تاسیس آن گرفته شد.

 زارع اظهار کرد: هنرستان هنرهای زیبا دولتی بوده و هنرآموزان عزیز بدون پرداخت هیچگونه وجهی می‌توانند از خدمات آموزشی آن بهره‌مند شوند و نهایتا دیپلم خود را با امضای مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش مازندران دریافت خواهند کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اظهار کرد: اولویت اصلی ما تأسیس یک مرکز پایه آکادمیک در استان است که استعدادهای هنری در جهت مطلوب تقویت شوند، چرا که هنرستان هنرهای زیبا در سایر نقاط کشور نیز مورد استقبال گسترده خانواده و جوانان قرار گرفته است.

 وی در پایان خاطرنشان کرد: این هنرستان دخترانه در شاخه فنی و حرفه‌ای و رشته‌های موسیقی ایرانی، نمایش و نقاشی هنرجو می‌پذیرد که دارای سرویس رفت و برگشت نیز هست.

 نخستین هنرستان دخترانه "هنرهای زیبا" در گرگان

مدیرکل ارشاد استان گلستان نیز از ایجاد هنرستان دخترانه هنرهای زیبا در رشته‌های موسیقی و سینما در گرگان خبر داد.

عادله کشمیری گفت: در هفته دولت پس از تایید شورای عالی آموزش و پرورش استان گلستان و بررسی‌های کارشناسی و طی روال قانونی تفاهم‌نامه تاسیس هنرستان دولتی دخترانه هنرهای زیبا در رشته‌های موسیقی و سینما وابسته به اداره کل ارشاد گلستان بین دو اداره کل ارشاد و آموزش و پرورش استان به امضا رسید.

مدیرکل ارشاد استان گلستان اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌ها در حوزه‌های فرهنگی و هنری، آموزش است و تاسیس این هنرستان قدم موثری برای تربیت هنرمند متخصص و متعهد به شمار می‌آید.

نخستین هنرستان دخترانه هنرهای زیبا قشم هنرجو می‌پذیرد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد سازمان منطقه آزاد قشم نیز از ثبت نام و پذیرش هنرجو در نخستین هنرستان دخترانه هنرهای زیبا منطقه آزاد قشم خبر داد.

علیرضا کمساری با بیان این مطلب اظهارداشت: این هنرستان از میان علاقه‌مندان به تحصیل در سه رشته‌ نقاشی، نمایش و موسیقی (پایه 10) دانشجو می‌پذیرید.

وی ادامه داد: فرهنگ غنی مردم جزیره قشم و جایگاه والای هنر بخصوص موسیقی و نمایش در این فرهنگ، زمینه توسعه این رشته‌ها را حتی در مقاطع بالاتر فراهم خواهد آورد.