به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، محمدعلی جعفری با بیان اینکه پس از شیوع کرونا و تعطیلی فعالیت‌های هنری، پیگیری‌ها برای از سرگیری این فعالیت‌ها از سر گرفته شد، گفت: پس از یک مقطع زمانی با تهیه شیوه نامه و پروتکل‌های بهداشتی تنظیمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد کرونا بخشی از کارها همچون فعالیت آموزشگاه‌های هنری از سر گرفته شد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه در بخش سینما پروتکل‌هایی ابلاغ و سینماها با فراهم نمودن شرایط آغاز به کار کردند، تصریح کرد: اما در مورد نمایش به دلیل شرایط خاصی که برای نمایش صحنه‌ای حاکم بود با اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای این کار شیوه نامه‌ای تدوین کرد اما متاسفانه با توجه به شرایط استان و مصوبات ستاد کرونا امکان اجرا برای گروه‌های فراهم نشد.

وی خاطرنشان کرد: مکاتبات و پیگیری‌هایی انجام شد که نتیجه بخش نبود اما پس از گذشت شرایط قرمز دوره اخیر و پیگیری مجدد و گفتگوهایی که انجام شد؛ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛ ستاد کرونا را برای از سرگیری فعالیت نمایش صحنه‌ای قانع کرد.

جعفری افزود: خوشبختانه باید اعلام کنیم از امروز، پس از یک دوره چند ماهه تعطیلی تئاترهای صحنه‌ای در استان، با پیگیری فراوان تئاتر استان فعالیت را از سر می‌گیرد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه از امروز آمادگی داریم که فعالان حوزه نمایش برای درخواست‌ اجرای نمایش صحنه‌ای اقدام نمایند و ما پذیرای متون نمایشی هستیم، اظهار کرد: اجرای نمایش بر اساس شیوه‌نامه‌های بهداشتی اعلام شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد کرونا بلامانع است.

وی با تاکید بر اینکه سالن‌های نمایشی و پلاتوهای در اختیار این اداره کل برای اجرای نمایش‌های صحنه‌ای آمادگی دارد، تصریح کرد: شورای نظارت بر نمایش با رعایت پروتکل آمادگی دارد که نمایش‌هایی که متن آن تایید شده بازبینی نماید.

جعفری گفت: سالن‌داران محترم تلاش نمایند شرایط را به لحاظ نکات بهداشتی برای تماشاچیان فراهم کرده و از دستگاه‌های دیگر که سالن‌هایی داشته و در اختیار هنرمندان قرار می‌دهند خواهشمندیم با توجه به شرایط پیش آمده، سالن‌ها را با هزینه کمتر در اختیار هنرمندان بگذارند و از مردم عزیز خواهش می‌کنیم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از شروع مجدد هنر نمایش استقبال نمایند.