به گزارش هنرآنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن پیام محمود شالویی آمده است:

"پس عدم گردم عدم چون ارغنون / گویدم که، اناالیه راجعون

امروز آسمان مازندران صحنه پرواز روحی نظیف و عفیف و سرشار از ذوقی لطیف و ظریف شد. آنکه از زاویه چشم انسانی یک تن اما از فراز عقل هیولایی هزاران را بیش می‌نمود.

( از شمار دوچشم ، یک تن کم وز شمار خرد، هزاران بیش )

بحق، فقدان شاعر گرانمایه و استاد نیک مرام زمانه، جناب رحمت‌الله حسنپور سوادکوهی متخلص به "تنها " را بایستی مصیبتی جانکاه بشمار آورد که با رفتن و رجعتش، قامت مقاوم شعر و ادب مازندران و خطه نگارین دیار علویان را جریحه‌دار ساخته است.

تردیدی نیست که سروده‌های گرانسنگ این شاعر صاحب معرفت، به عنوان یادگاری ماندگار از آن مرد ایمانی و گوهر گرامی در حلقه‌های شعر و ادب و هر محفل و انجمن، ورد ذهن و زبان و شوق جان، شیفتگان و دلدادگان خواهد ماند.

از درگاه پاک خداوند جان و جهان برای آن سفر کرده خوش بیان، رحمت و مغفرت سبحانی و جهت بازماندگان، خاصه خانواده داغ‌دیده و عموم دلبستگان و وابستگان دل‌بریده، صبر و شکیبایی و اجر دنیاوی و عقبایی، آرزو می‌نمایم".

گفتنی است این شاعر فرهنگ بومی مازندرانی، بازنشسته اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران، مشاور مدیر کل اداره تبلیغات استان مازندران و ریاست فرهنگ و ارشاد اسلامی چندین شهرستان را در کارنامه داشت.