به گزارش هنرآنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام علی چراغی‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگاران گفت: این طرح با هدف تکریم از خانواده‌های معظم شهدای حوزه فرهنگی و دینی اجرا و روزهای سه‌شنبه هر هفته به مدت ۱۰ هفته متوالی از یک خانواده شهید تجلیل می‌شود.

وی ادامه داد: این برنامه امروز به صورت ویدیو کنفرانس با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، رییس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و همچنین مسوولان استان برگزار و از خانواده روحانی شهید محمدرضا قربانی تجلیل خواهد شد.

برنامه‌های اوقات فراغت با رویکرد مجازی برگزار می‌شود

وی همچنین با اشاره به آغاز ایام اوقات فراغت از برنامه‌ریزی برای برگزاری برنامه‌های اوقات فراغت توسط این حوزه در کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان خبر داد و گفت: این برنامه‌ها با توجه به شیوع کرونا به صورت مجازی برگزار خواهند شد.

حجت الاسلام چراغی‌پور بیان کرد: رویکرد این برنامه‌ها سه شبستان فرهنگ، هنر و نوآوری بوده و در این زمینه آموزش‌های مختلف نظیر قرآن و عترت، کتاب و کتابخوانی، پاسخگویی به سئوالات شرعی، جزء‌خوانی قرآن کریم و برگزاری مسابقات کتابخوانی به صورت مجازی به اعضای کانون‌ها ارایه می‌شود.

به گفته وی، این برنامه‌ها در قالب طرح تابستانه فهما اجرا و تا پنجم شهریورماه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به فعالیت ۳۰۷ کانون فرهنگی، هنری مسجد در استان گفت: ۷۵ درصد این مراکز در مناطق روستایی راه‌اندازی شده است و اکنون ۲۴ هزار نفر در این کانون‌ها عضویت دارند.

گفتنی است استان ایلام یک هزار مسجد، حسینیه و تکیه دارد.