به گزارش هنرآنلاین، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر صبح پنجشنبه 12 تیرماه در این مراسم اظهار داشت: استعدادهای هنری بسیار خوبی در استان بوشهر وجود دارد که باید به خوبی حمایت شوند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره نقالی و شاهنامه‌خوانی توسط حوزه هنری کشور، بیان کرد: حوزه هنری استان بوشهر نیز در سال گذشته اولین جشنواره نقالی و جنگنامه‌خوانی را در سطح استان برگزار کرد که در سال جاری نیز دومین جشنواره برگزار خواهد شد.

پارسایی‌فر با اشاره به اجرای نقالی حماسی توسط آرش ملکی بیان کرد: موضوعات متعددی چون اهل بیت عصمت و طهارت، شهدای انقلاب و دفاع مقدس، مدافعین حرم، داستان‌های اصیل ادبیات کهن فارسی همچون شاهنامه و... وجود دارد که می‌توان با توجه به منابع موجود نقالی‌های ویژه‌ای تولید کرد و به فرهنگ جامعه کمک کرد.

وی با اشاره به فعالیت‌های نیوشا تنگسیری خاطرنشان کرد: در استان زنان حماسه آفرین زیادی وجود داشته است از جمله زنان حماسه آفرین "لُرده"، زنانی که همراه با شهید رئیسعلی دلواری جنگیدند، مادران شهیدی که جوانان خود را به جبهه فرستادند یا زنانی که در شرایط کنونی مدافعین سلامت جامعه هستند. بنابراین جای کار برای نقالی زیاد است.

 پارسایی‌فر ضمن تقدیر از آرش ملکی‌وند و نیوشا تنگسیری هنرمندان نقال بوشهری عنوان کرد: امید است فعالیت این هنرمندان در حوزه هنری استان بوشهر ادامه داشته باشد و با همکاری واحدهای موسیقی و نمایش تولیدات بیشتری انجام شود.