به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، رضا کمالی زرکانی گفت: بر اساس اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مبنی بر بازگشایی اماکن فرهنگی؛ استان هرمزگان نیز در حال مهیاسازی و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای بازگشایی بر اساس پروتکل‌های بهداشتی است.

وی افزود: اما با توجه به شیوع بیماری کرونا و اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مبنی بر پیک این بیماری طی دو هفته آینده و لزوم ماندن مردم در  خانه، پیشنهاد تمدید تعطیلی اماکن فرهنگی به دستگاه‌های بالا دستی داده شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان عنوان کرد: از سوی دیگر نقش فرهنگ و هنر در تقویت روحیه جمعی و سلامت روانی جامعه و بالا بردن انگیزه زندگی بسیار موثر است و نباید در چنین شرایطی از آن مغفول ماند و در کنار این بیماری کم اهمیت جلوه داد.

کمالی زرکانی در ادامه اظهار داشت: از همان ابتدای شیوع بیماری کرونا بخش فرهنگ و هنر مبادرت به ساخت بیش از صدها کلیپ آموزشی و ده‌ها برنامه و جشنواره در فضای مجازی کرد که در کشور به عنوان الگو و شاخص مطرح و مورد تمجید و استفاده قرار گرفت.

وی بیان کرد: علیرغم ارائه پیشنهاد تعطیلی اماکن فرهنگی، هنری و سینمایی استان، مشغول آماده‌سازی این فضاها هستیم و مردم مطمئن باشند در صورت بازگشایی،  مشکلی از لحاظ بهداشتی وجود نخواهد داشت و با رعایت صددرصدی پروتکل‌های بهداشتی این اماکن بازگشایی خواهد شد و در این خصوص یک تیم نظارتی تشکیل شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در پایان از همراهی و همکاری ستاد استانی مبارزه با بیماری کرونا و به ویژه فریدون همتی استاندار هرمزگان و توجه ویژه ایشان به حوزه فرهنگ و هنر تقدیر و تشکر کرد و افزود:زنظرات عموم مردم و صلاح جامعه در این شرایط خاص در تصمیم‌گیری‌های بخش فرهنگ و هنر استان در نظر گرفته می‌شود و مردم مطمئن باشند مراکز فرهنگی هنری و به ویژه جامعه رسانه‌ای و هنرمندان در کنار آنها خواهند بود