به گزارش هنرآنلاین رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سردشت در حاشیه گشایش این نمایشگاه به ایرنا گفت: در این نمایشگاه "رویا کریم‌پور" هنرمند سردشتی، ۶۰ تابلو از آثار هنری خود را برای بازدید عموم به نمایش گذاشته است.

حسن حسن‌زاده افزود: این هنرمند در آثار خود تلاش کرده تا آثاری از دردها و مشکلاتی که جانبازان شیمیایی سردشت با آن درگیر هستند، را در قالب نقاشی و طراحی به نمایش بگذارد.

وی اضافه کرد: این نمایشگاه به مدت سه روز در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بازدید عموم دایر خواهد بود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سردشت با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بمباران شیمیایی سردشت ادامه داد: امسال برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا بسیاری از برنامه‌های متنوعی که سال‌های گذشته برای گرامیداشت این روز در این شهرستان برگزار می‌شد، لغو شد ولی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی این نمایشگاه بر پا شده است. 

رژیم بعث عراق در هفتم تیر ۱۳۶۶ با استفاده از بمب‌های شیمیایی چهار نقطه پرازدحام سردشت را بمباران کرد که در این حمله ناجوانمردانه ۱۱۹ نفر از ساکنان غیرنظامی شهر شهید و بیش از هشت هزار نفر نیز در معرض گازهای سمی قرار گرفتند و دچار مصدومیت شیمیایی شدند.

بمباران شیمیایی شهر مرزی سردشت فجیع‌ترین تهاجم شیمیایی بود که آثار و مشکلات بسیاری به وجود آورد و در پی آن سردشت اولین شهر قربانی جنگ‌افزارهای شیمیایی در جهان پس از بمباران هسته‌ای هیروشیما نام گرفت.

شهرستان مرزی سردشت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و ۸۵۷ شهید و چهار هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.