به گزارش هنرآنلاین، محمدرضا محمدی ضمن اعلام این خبر گفت: با توجه به اعلام ستادملی مبارزه با کرونا مبنی بر بازگشایی سالن‌های تئاتر از ابتدای تیرماه، پروتکل‌های بهداشتی در قالب دستورالعمل اجرایی به مدیریت سالن‌ها و گروه‌های نمایشی ابلاغ و اجرایی خواهد شد.

وی افزود: سالن‌های نمایش همه روزه قبل و پس از اجرای نمایش کاملا ضدعفونی خواهد شد و از تهویه مطبوع و استاندارد در سالن‌ها استفاده خواهد شد.

محمدی در خصوص میزان فروش بلیت و گنجایش سالن‌ها گفت: ظرفیت فروش بلیت نمایش فقط ۵۰ درصد گنجایش سالن‌ها بوده و فروش بلیت نمایش صرفا به صورت مجازی و صدور بلیت از گیشه ممنوع است.

محمدی ادامه داد: از ورود تماشاچیان مشکوک به بیماری جلوگیری خواهد شد، همچنین رعایت فاصله‌گذاری تماشاچیان هنگام ورود و خروج از سالن و در حین اجرای نمایش ضروری بوده و به منظور فاصله بیشتر بین تماشاگر و بازیگران از نشستن تماشاچیان در ردیف اول جلوگیری خواهد شد و فروش بلیت این صندلی‌ها ممنوع است.

وی گفت: استفاده از ماسک برای کارکنان سالن‌ها و عوامل اجرایی نمایش در پشت صحنه الزامی و مایع ضدعفونی‌کننده برای تماشاگران، بازیگران و عوامل اجرایی در دسترس خواهد بود.

محمدی در خصوص چگونگی رعایت پروتکل‌ها برای گریم بازیگران گفت: استفاده از ماسک و دستکش برای گریمورها و استفاده از ابزار اختصاصی برای گریم هر بازیگر الزامی است.

وی یادآورشد: استفاده از ماسک و دستکش برای متصدیان نور و صدا الزامی بوده و از هرگونه تردد در اتاق فرمان جلوگیری به عمل خواهد آمد.

لازم به ذکر است نخستین نمایش پس از چهار ماه تعطیلی تئاتر در مشهد، نمایش "جمعه سیزدهم" به کارگردانی امیر هاشمی مهر خواهد بود که از ۸ تیرماه  ساعت ۱۹ در محل پردیس مستقل تئاتر اجرا خواهد شد.