به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، سید ناصر اسحاقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از منتشر شدن فراخوان حمایت از تولید فیلم مستند در استان اردبیل خبر داد و گفت: فیلمسازان، مستندسازان و اعضاء محترم خانه سینمای مستند اردبیل می‌توانند از این فرصت ایجاد شده استفاده کنند.

وی افزود: با عنایت به سیاست‌های جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از تمامی مستندسازان دعوت بعمل می‌آید تا با رعایت شاخص‌ها و رویکردها نسبت به ارسال یا تحویل طرح‌های مستند خود اقدام کنند.

وی تشریح کرد: آثار دریافتی پس از بررسی در شورای فیلمنامه استان به مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ارسال خواهد شد و میزان حمایت از هر یک از فیلم‌ها با نظر کارشناسان و شورای بررسی فیلمنامه مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تا سقف 50 میلیون تومان خواهد بود.

سید ناصر اسحاقی بیان کرد: بدیهی است صاحبان آثار علاوه بر ارائه طرح یا فیلمنامه باید صلاحیت‌های فنی و تجربی لازم را داشته باشند.

وی رویکردها و شاخص‌ها برای گزینش آثار را بدین ترتیب تشریح کرد: ایجاد و افزایش امید و نشاط اجتماعی در جامعه و پرهیز از ناامیدی و یاس، افزایش اعتماد عمومی و توجه به همبستگی، تقویت عزت‌مندی، قدرت ملی، امید به آینده با توجه به پیشرفت‌های علمی، توجه به ارزش‌های اسلامی- ایرانی در جهت تقویت خودباوری با توجه به نهاد خانواده، دارا بودن نگاه منتقدانه و منصفانه، توجه به موقعیت فردی و اجتماعی، توجه به توفیقات و منافع علمی.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل خاطرنشان کرد: با توجه به تقارن چهلمین سالگرد دفاع مقدس، طرح‌های مرتبط با این حوزه در اولویت موضوعی خواهد بود.

علاقه‌مندان می‌توانند نسبت به ارسال یا تحویل طرح‌های مستند خود تا تاریخ 25 تیرماه 99 به امور سینمائی و سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل واقع در خیابان شهید مطهری جنب بیمه ایران اقدام کنند.