به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، حمیدرضا بصیری اظهار کرد: ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، اصل اساسی و رکن رکین اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و یکی از مهم‌ترین نمودهای آن اجرای طرح بزرگ پایتخت کتاب ایران است که تمام ادارات وابسته تلاش می‌کنند تا به این مهم دست یابند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابرکوه افزود: ابرکوه نیز برای شرکت در طرح پایتخت کتاب ایران، ستادی را با عنوان ستاد ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی راه‌اندازی کرده که علاوه بر برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌ها و برنامه‌های کتاب‌خوانی، به این مهم نیز بپردازد.

کبری ستار دبیر ستاد ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در باب شرایط و امکان دستیابی ابرکوه به‌ عنوان پایتخت کتاب ایران، گفت: فعال کردن تمام ظرفیت‌های فرهنگی شهرستان در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی مهم‌ترین پیش‌شرط رسیدن به‌ عنوان پایتختی کتاب ایران است که نیاز مبرم به همکاری و همیاری مردم، دستگاه‌های دولتی و بخش‌های غیردولتی دارد.

وی اضافه کرد: تأمین نیازهای مالی از طرف دستگاه‌های مرتبط، مهم‌ترین خواسته ستاد است و اعضای ستاد که از فعالین حوزه کتاب و کتاب‌خوانی هستند با تمام توان مشغول به فعالیت بوده و انتظار دارند همگام و همراه با اجرای طرح‌ها و برنامه‌های کتاب‌خوانی، نیازهای مالی ستاد نیز برطرف شود.

شهر ابرکوه در سال 97 به همت ستاد نامبرده توانست به‌ عنوان یکی از 20 شهر برگزیده نامزد پایتخت کتاب ایران باشد و اکنون نیز در صورت حمایت‌های لازم می‌تواند همچنان در این رقابت‌ها باقی بماند.