به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فیروز فاضلی با اعلام این خبر، اظهار کرد: اگرچه موضوع آثار آزاد است و اقتباس از داستان و رمان نیز بدون اشکال است اما هنرجویان باید مضامینی همچون فرهنگ و سنت ایران و اسلامی، دنیای معنوی و انسان معاصر، بنیان خانواده و تأثیرات مدرنیسم بر زندگی را مد نظر قرار دهند.

وی گفت: ایجاد بستر مناسب برای بروز و ظهور خلاقیت‌های هنری در قالب نمایشنامه‌نویسی برای هنرجویان آموزشگاه‌ها، ارج نهادن به آموزش هنر، معرفی و تعالی ارزش‌های والای هنر ایرانی و اسلامی، ایجاد ارتباط هنری بین هنرمندان آموزشگاه‌های آزاد هنری استان و استعدادیابی و شناسایی هنرمندان جوان و فعال از اهداف برگزاری این جشنواره است.

فاضلی با اشاره به برگزاری موفق دو دوره جشنواره آموزشگاهی نمایشنامه‌نویسی استان گیلان در بزرگداشت استادان یوسف فخرایی و زنده‌یاد فرهاد پاک‌سرشت، افزود: امسال، سومین دوره این جشنواره با بزرگداشت استاد حبیب‌الله  یوسف پورسیفی از پیشکسوتان تئاتر استان همراه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به برگزاری این دوره از جشنواره در پنج مرحله و به شکل رقابتی، تصریح کرد: در مرحله نخست و پس از صدور فراخوان جشنواره، طرح‌ها یا نمایشنامه‌ها از طریق مدیران آموزشگاه‌ها به دبیرخانه معرفی می‌شود و در مرحله بعد آثار رسیده توسط هیئتی از مدیران آموزشگاه‌ها مورد بررسی قرار گرفته و آثار برتر به دبیرخانه معرفی می‌شود.

وی ادامه داد: در مرحله سوم، هیئتی از سوی ستاد برگزاری جشنواره برای راهنمایی و مدیریت نویسندگان طرح‌ها انتخاب و معرفی می‌شوند که نویسندگان برگزیده مرحله اول باید در طی این مرحله آثار را با راهنمایی استاد راهنما تکمیل کنند.

فاضلی با بیان اینکه در مرحله چهارم آثار تکمیل شده به دبیرخانه ارسال و برای ارزیابی نهایی به هیات داوران داده می‌شود، افزود: در پایان نیز اختتامیه جشنواره با معرفی و تقدیر از برگزیدگان نهایی برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اضافه کرد: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر، دانلود فراخوان و ثبت‌نام الکترونیک جشنواره می‌توانند به تارنمای این اداره‌کل به آدرس https://gilan.farhang.gov.ir مراجعه کنند.