به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، سید علی زمزم با بیان این خبر عنوان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره تا 30 مهرماه مهلت جهت ثبت نام و تقاضای حضور دارند.

وی با اشاره به این که بازبینی آثار از 27 آبان ماه 99 آغاز می‌شود، اضافه کرد: موضوع نمایش‌های حاضر در جشـنواره آزاد بـوده و ملاک انتخاب آثار کیفیت آن است، با این حال، ستاد جشنواره محورهای همچون فرهنگ ایثار، شهادت، مقاومت و موضوعات مرتبط با مفاهیم دینی و قرآنی، آسیب‌های اجتماعی، بهره‌گیری از مفاهیم و جلوه‌های تاریخ، فرهنگ و ادبیات غنی ایران و توجه به فرهنگ عامه و ارزش‌های بومی، تاریخی و ادبی استان را مورد تاکید قرار می‌دهد.

به گفته وی آثار با موضوع چهلمین سـالگرد دفـاع مقـدس، بـه صورت ویژه از سـوی سـتاد جشـنواره و نهادهـا و ارگان‌های مرتبط تقدیر خواهند شد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، با تاکید بر این که جشـنواره به صورت رقابتی برگزار می‌شـود و برگزیدگان آن به دبیرخانه سـی و نهمین جشـنواره تئاتـر فجر معرفی خواهند شـد، خاطرنشان کرد:  گروه‌هایی که حد فاصل زمانی پس از اتمام جشـنواره تئاتر استانی ( از 25 آبان ماه 98 تا 11آذر ماه 99) آثار خود را تولید و حداقل تعداد 5 نوبت اجرای عمومی داشته‌اند، مـی‌تواننـد متقاضی حضور در جشـنواره تئاتر استان باشند.

گفتنی است در شهرستان‌هایی که وضعیت قرمـز به خاطر کرونا وجـود دارد، از روش‌های جایگزین به جای اجرای عموم اسـتفاده خواهد شد.