به گزارش هنرآنلاین به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری، کوروش باباییان با اعلام این خبر تأکید کرد: این کارگروه با عضویت نمایندگان ادارات کل آموزش و پرورش و میراث‌فرهنگی، گردشگری صنایع‌دستی استان، شهردار بروجن و چهار نفر از فعالان بخش خصوصی (فرهنگیان) تشکیل و فعال شده است.

او افزود: تهیه اشیای مورد نیاز موزه مدرسه تاریخی فرخی بروجن و سایر پیگیری‌های لازم برای راه‌اندازی این موزه از مهم‌ترین علت‌های تشکیل و راه‌اندازی این کارگروه به‌شمار می‌رود.

در موزه مدرسه بروجن نمایش کلاس‌های درسی به سبک دوران پیش و در موزه تاریخ طبیعی با حدود 4چهار هزار شیء در یکی از سالن‌هایی که در گذشته آماده شده، چیدمان و بهره‌برداری می‌شود.

اشیای موزه تاریخ طبیعی بروجن شامل انواع فسیل‌ها و سنگواره‌ها، اسکلت حیوانات و انسان، تاکسی‌درمی‌ها، پروانه‌ها و گونه‌های مختلف جانوری دیگر از سال 1366 از سوی مردم و فرهنگیان آموزش و پرورش بروجن اهدا شده‌اند و شامل وسایلی مربوط به تحصیل، آموزش و کمک‌آموزشی در دو قرن اخیر است.

مدرسه فرخی بروجن 24 دی‌ماه 1393 به شماره 31166 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد. این مدرسه از نخستین مدارس چهارمحال و بختیاری به سبک معماری پهلوی است که با داشتن 3 حیاط به الگوی فرم چلیپایی، در خیابان آیت‌الله طالقانی در بافت تاریخی شهر بروجن قرار دارد.

تزئینات معماری مدرسه فرخی بروجن شامل تزئینات آجری و چوبی است و از مهمترین شاخصه‌های معماری این بنا می‌توان به سادگی و مردم‌داری آن اشاره کرد.