به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، محمدحسین اسماعیلی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اعلام این خبر گفت: از این تعداد نویسنده و اهل قلم ۷۵ نفر خانم و ۱۲۷ نفر آقا هستند که در زمینه نویسندگی، تألیف و ترجمه در استان قزوین به فعالیت مشغول هستند.

 وی افزود: پیش از انقلاب اسلامی، ناشری در استان قزوین نداشتیم و از سال ۷۷ تاکنون ۵۳ ناشر در استان قزوین فعالیت دارند که در سال ۱۳۹۸ تعداد ۶۶۳ عنوان کتاب با تیراژ ۸۶۵۷۵۰ جلد در استان به همت آنها چاپ و منتشر شده است.

اسماعیلی ادامه داد: استان قزوین که خاستگاه بزرگان زبان و ادبیات فارسی بوده و بزرگانی چون علامه دهخدا، دکتر دبیرسیاقی، عبید زاکانی، حمدالله مستوفی، دکتر سیدجواد مجابی، اشرف‌الدین حسینی، واعظ قزوینی، عارف قزوینی، بیدل قزوینی و ده‌ها نویسنده و پژوهشگر و ادیب را پرورش داده، امروز نیز مهد فرهنگ و ادب و هنر است و بسیاری از نویسندگان پیشکسوت و جوان در این سرزمین قلم می‌زنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان یادآور شد که شناسایی اهل قلم همچنان در حال انجام است و در نظر داریم تا در صورت فراهم شدن شرایط، نشست بزرگی با اهل قلم و نویسندگان و ناشران استان برگزار کنیم.