به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، فرشید فلاح در نشست ستاد سیاست‌گذاری و اتاق فکر این جشنواره در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان گفت: طرح برگزاری این جشنواره به بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) ارائه شده و مورد تایید این بنیاد قرار گرفته است.

وی با اشاره به سیاست بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) مبنی بر اینکه جشنواره‌های فرهنگی هنری رضوی باید دارای تنوع و نوآور و خلاقانه باشد اظهار داشت: براساس این سیاست برنامه برگزاری جشنواره ملی هنرهای جدید با محوریت معارف رضوی طراحی و به بنیاد مذکور ارائه و مورد تایید قرار گرفته است.

فلاح با تاکید بر اینکه در طراحی این جشنواره به دنبال تولید محتوا متناسب با فضای مجازی هستیم تاکید کرد: برگزارکنندگان این جشنواره به دنبال تولید محتوا در ابعاد دینی و معارفی با تکیه بر معارف رضوی هستند تا از طریق فضای مجازی فرهنگ رضوی در جامعه توسعه و ترویج یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان که به عنوان دبیر این جشنواره نیز منصوب شده و فعالیت دارد در این نشست چارت این جشنواره و مسوولان و اعضای هر بخش را معرفی کرد.

در نشست ستاد سیاست‌گذاری و اتاق فکر جشنواره ملی هنرهای حدید با محوریت معارف رضوی، معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، تدوین‌کنندگان فراخوان و نیز سایر اعضا به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در خصوص این جشنواره و اهداف و برنامه‌های آن پرداختند.

در این نشست با اشاره به گستردگی رشته‌ها و شاخه‌های هنرهای جدید که مشتمل بر 12 عنوان است با رای‌گیری و کسب نظرات اعضا برگزاری این جشنواره امسال در سه رشته چیدمان و آثار محیطی، پرفورمنس و هنرهای تجسمی و هنرهای دیجیتال برای برگزاری در سال جاری مصوب شد.

همچنین در خصوص انتخاب اعضای کمیته علمی و اعضای هیات داوران بحث و تبادل نظر شد.

سمنان در سال‌های گذشته میزبان جشنواره ملی داستان‌های رضوی و نیز خاطرات و سفرنامه رضوی بود که در بخش داستان‌های رضوی موفق به برگزاری 14 دوره از این جشنواره شد.