به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ابوالفضل مکرمی‌فر با اعلام این خبر توضیح داد: تاریخ برگزاری این رویداد 12 تا 19 تیرماه 1399 است و افتتاحیه نمایشگاه 12 تیرماه و اختتامیه و اهدای جوایز  آن 19 تیرماه است، همچنین آخرین مهلت بارگذاری آثار، 31 خردادماه است.

او با بیان این‌که محتوای آثار درباره فردوسی و داستان‌های شاهنامه است و استایل ابعاد، تکنیک و تعداد آثار نیز آزاد است، ادامه داد: «خش‌های این رویداد شامل نمایشگاه آثار تجسمی، ورک‌شاپ‌های خلاق تجسمی، پرفورمنس و چیدمان، ویدئوآرت، موشن گرافیک و انیمیشن است.

مکرمی‌فر افزود: همچنین رشته‌های مورد پذیرش در این رویداد بزرگ شامل نقاشی، نگارگری، تصویرسازی، کاریکاتور، گرافیک، خوشنویسی، عکاسی، مجسمه‌سازی، سفالگری و هنرهای جدید است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی تصریح کرد: داوران این رویداد اعضای هیات مدیره انجمن هنرهای تجسمی خراسان رضوی هستند و مکان برگزاری آن بلوار شاهنامه، آرامگاه فردوسی است.

او افزود: تصویر با کیفیت تمامی آثار هنرمندان برای ارائه در نمایشگاه، چیدمان و پرفورمنس یا نمونه اولیه ویدئوآرت، انیمیشن و موشن‌گرافیک لازم است که برای داوری و انتخاب مرحله اول به نشانی واتساپ یا تلگرام اعلام شده، ارسال و پس از تایید به دبیرخانه رویداد فردوسی واقع در پایگاه میراث‌فرهنگی توس، تحویل شود.

مکرمی‌فر اظهار کرد: هنرمندان برای شرکت در بخش ورکشاپ، رزومه خود را مبنی بر توانایی اجرا و سطح خلاقیت به نشانی‌های گفته شده ارسال کنند، قاب، شاسی، چاپ، لوازم مصرفی و... بر عهده شرکت‌کننده است.

مکرمی‌فر ادامه داد: اهدای نشان فردوسی ۹۹ به برگزیدگان رویداد، با حضور وزیر سازمان میراث‌فرهنگی کشور انجام می‌شود و از آثار برگزیده در هر بخش از نگاه داوری با جوایز نفیس تقدیر به عمل خواهد آمد. همچنین گواهی معتبر ترجمه شده با مهر و امضای حامیان جشنواره به همه شرکت‌کنندگان در رویداد اهدا خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی گفت: جوایز منتخبان در مراسم باشکوه اختتامیه همزمان با سالروز ورود مقام معظم رهبری به آرامگاه فردوسی توسط وزیر میراث‌فرهنگی کشور تقدیم خواهد شد و تمامی آثار راه‌یافته به نمایشگاه و سایر بخش‌ها به مدت یک ماه، رایگان در نمایشگاه مجازی و دائمی سایت انجمن هنرهای تجسمی خراسان رضوی و موسسه آموزش عالی فردوس در معرض بازدید و فروش قرار خواهد گرفت.

او افزود: تمامی آثار و فعالیت‌های راه‌یافته در رویداد، به صورت کاتالوگ دیجیتال در کتابچه سالانه انجمن هنرهای تجسمی خراسان رضوی با مجوز رسمی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر خواهد شد.

مکرمی‌فر اظهار کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت انجمن هنرهای تجسمی خراسان رضوی https://khrvas.ir  مراجعه کنند.