به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندر انزلی، فرهاد رحمان‌زاده رئیس این اداره با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به احساس نیاز نسبت به وجود سالنی برای عرضه هنرنمایی‌های هنرمندان هنرهای تجسمی بندر انزلی، سالن طبقه دوم این اداره با حمایت‌های دکتر دنیامالی منتخب مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی و مشارکت و همت خیرین شهرستان تجهیز و آماده بهره‌برداری شد.

 وی افزود: این سالن به مساحت 75 متر مربع، و با اعتباری بیش از 100 میلیون تومان رنگ آمیزی و نورپردازی و سقف و کف آن بازسازی شد که قابلیت به نمایش گذاشتن حداقل 30 اثر و تابلو را دارد.

 رحمان‌زاده خاطر نشان کرد: در جهت ارج نهادن به خدمات شایسته استاد جلیل ضیاپور که پدر نقاشی مدرن ایران و اهل بندر انزلی بود؛ تصمیم بر آن شد که نام این نگارخانه به نام این استاد فرهیخته نامگذاری شود تا علاوه بر قدردانی و گرامیداشت یاد و خاطره مفاخر و مشاهیر انزلی، نسل آینده نیز اساتید گذشته را به عنوان الگو و سرمشق در همه امور قرار دهند.

967086_orig

 لازم به ذکر است زمان افتتاح و بهره‌برداری رسمی این نگارخانه، متعاقبا از سوی روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر انزلی اطلاع‌رسانی می‌شود.