به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، این نشست توسط معاونت امور هنری و سینمایی و با حضور مسوولان انجمن‌ها و موسسه‌های فرهنگی هنری مستقر در مجتمع کومش برگزار شد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در این نشست هدف از تشکیل شورای فرهنگ و هنر شهرستان سمنان را ایجاد زمینه برای تعامل و همکاری فعالان فرهنگی هنری در توسعه و اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری در این شهرستان بیان کرد.

وی با اشاره به حضور 15 انجمن و موسسه فرهنگی و هنری در مجتمع فرهنگی هنری کومش و فعالیت 450 صنف در  بیرون مجتمع، تشکیل این شورا و شرایط کرونایی را بهترین فرصت برای تعامل اهالی فرهنگ و هنر و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری در فضای مجازی بیان کرد.

در این نشست شماری از مسوولان انجمن‌ها و موسسه‌ها و اهالی فرهنگ و هنر به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در خصوص مسایل و مشکلات اصحاب فرهنگ و هنر پرداختند.

نبود ساز و کار مناسب برای ارتباط هنرمندان با دستگاه‌های اجرایی، توقف انتشار فصل‌نامه قومس، نبود تشکل و یا شرکت تعاونی برای ناشران فعال استان سمنان، اختصاص ندادن سهمیه کاغذ به ناشران این استان، برپایی نمایشگاه کتاب علاوه بر سمنان و شاهرود در شهرهای دامغان و گرمسار، فعال شدن شورای پژوهشی اداره کل و فعال‌تر شدن مجتمع فرهنگی و هنری به عنوان پاتوق هنرمندان از جمله مباحثی بود که در این نشست دو ساعته مطرح شد.