به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، طرح بهارانه کتاب تا سه‌شنبه سی‌ام اردیبهشت در کتابفروشی‌های عضو طرح در استان سمنان ادامه دارد.

سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: در این طرح علاقه‌مندان می‌توانند کتاب‌های عمومی، کودک و نوجوان و کتاب‌های دانشگاهی را با ۲۰ درصد تخفیف از کتاب‌فروشی‌های عضو طرح خریداری کنند.

شمسی ضحی دوست محمدیان افزود: سقف مجاز خرید برای هر خریدار یک میلیون و 500 هزار ریال است.

وی، با اشاره به مشارکت 9 کتابفروشی استان سمنان در طرح بهارانه کتاب کفت: از این تعداد شش کتابفروشی شامل پاتوق کتاب، خانه کتاب بامداد، خلاق، سوشیانس، شهر کتاب و اشراق در سمنان، دو کتابفروشی سرزمین کتاب و کتابکده در شاهرود و یک کتابفروشی شهر کتاب در دامغان در طرح بهارانه کتاب مشارکت و فعالیت دارند.

در "بهارانه کتاب ۹۹" به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط شیوع و گسترش ویروس کرونا و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، خریدهای غیرحضوری نیز با ثبت اطلاعات مربوطه در پنل  از سوی کتابفروشی‌ها پوشش داده می‌شود.

تولید 25 فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوانان استان سمنان

رییس انجمن سینمای جوانان استان سمنان از تولید 25 فیلم کوتاه در این انجمن در سال ۹۸ خبر داد و گفت: قریب ۴۰ برنامه و فعالیت در حوزه سینمایی، عکس و انیمیشن سال گذشته در این انجمن ارائه شده است.

سعید خجسته‌فر در بازدید فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از این انجمن افزود: هر چند سهم این انجمن از بودجه‌ها ناچیز است اما تلاش شده با جذب اعتبارات و نیروهای انسانی هنرمند و هنرجو در این انجمن بسیاری از برنامه‌ها با کیفیت هر چه بیشتر به نتیجه برسد. 

وی ادامه داد: بسیاری از برنامه‌های این انجمن از جمله پاتوق فیلم کوتاه، کارگردانان بزرگ، سینمای ایران، شب‌های مستند و سینما تک به صورت دوره‌ای و با استقبال علاقه‌مندان و هنرمندان برگزار شده است.

خجسته‌فر اظهار داشت: این انجمن در سال ۹۸ یکی از پرکارترین دوره‌های خود در تولید فیلم را تجربه کرد و با برگزاری دو کمپ فیلم‌سازی، پویش ساخت فیلم حقوق شهروندی و تولیدات نیمه‌حرفه‌ای و  فیلم‌های هنرجویی حدود ۲۵ فیلم کوتاه را تولید کرد و در رده فیلم‌های حرفه ای ۲۵ طرح در پورتال انجمن ثبت شد.

وی برپایی شش نمایشگاه عکس و پنج اردوی عکاسی با استادان مطرح کشور را از دیگر فعالیت‌های این انجمن در سال ۹۸ برشمرد.

خجسته‌فر، ثبت نام ۵۵ نفر در آزمون فیلم‌سازی جامع و پذیرش ۴۱ نفر هنرجو در کلاس‌های این انجمن و نیز اعطای بیش از ۶۰ گواهینامه در انجمن دامغان است را از فعالیت‌های انجمن سینمای جوانان سمنان بیان کرد. 

رییس انجمن سینمای جوانان استان سمنان خواستار ایجاد شرایط مناسب برای راه‌اندازی سینما تجربه در این انجمن شد و گفت: انجمن سینمای جوانان در استان سمنان دارای دو دفتر و سه نمایندگی است و نمایندگی سینمای جوانان در گرمسار نیز به زودی فعال می‌شود.

فرشید فلاح در بازدید از انجمن سینمای جوانان سمنان از نزدیک با فعالیت‌ها و برنامه‌های این انجمن آشنا شد و از امکانات و فعالیت‌های آن از جمله چند فیلم کوتاه تولیدی دیدن کرد.