به گزارش هنرآنلاین، سید امیر مصباح معاون هنری ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به وضعیت فعالیت های هنری و سینمایی در ایام شیوع کرونا، به ایسنا گفت: به دنبال تعطیلی مراکز فرهنگی، هنری و سینمایی خسارت یابی از ادارات ۱۶گانه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان و انجمن های هنری استان انجام شد.

وی با بیان اینکه تصمیم گیری درباره ارائه تسهیلات به بخش های هنری استان ها توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت می گیرد، افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان در حد توان اقدام به خرید حمایتی آثار و تولیدات هنرمندان کرده است.

معاون امور هنری و سینمایی ارشاد اسلامی گیلان، حمایت از هنرمندان در بخش آنلاین را نیازمند وجود زیرساخت های لازم در بخش خصوصی دانست و یادآور شد: براساس پیش بینی های انجام شده درباره تداوم روند نزولی بیماری و رعایت اصول حفاظت فردی از سوی مردم، به زودی شرایط عادی خواهد شد و به سمت بازگشایی آموزشگاه های هنری و سینماها با رعایت فاصله گذاری اجتماعی خواهیم رفت؛ البته درباره اجرای تئاتر نیازمند پروتکل های بهداشتی ویژه هستیم.

مصباح، با بیان اینکه تمام هنرمندان گیلان در ایام کرونایی متضرر شدند، خاطرنشان کرد: هنرمندان قشر اثرگذار جامعه هستند و همواره از ظرفیت هنر و هنرمندان در رویدادهای اجتماعی استفاده می شود، اما جامعه آن نگاه حمایتی لازم به یک هنرمند را در شرایط بحرانی ندارد و همیشه هنرمندان در مرحله آخر دیده می شوند.

وی ایام کرونایی و روزهای قرنطینه و در خانه ماندن را یک ظرفیت جدید برای بروز خلاقیت های هنری دانست و اضافه کرد: بسیاری از هنرمندان به سمت تولید محتواها با استفاده از فضای هنری این روزها رفته اند.

معاون هنری ارشاد اسلامی گیلان، از برگزاری نخستین جشنواره «مستند میراث ناملموس» در استان خبر داد و متذکر شد: چالش این جشنواره فیلم سازی در ۷۲ ساعت است. تعیین این بازه زمانی کوتاه به واسطه شیوع بیماری کرونا بوده تا فیلم سازان کمتر خارج از فضای قرنطینه قرار بگیرند.

مصباح، کرونا را یک سوژه جدید هنری دانست و اضافه کرد: بی تردید تا پایان امسال جشنواره های مختلف نقاشی و شعر و عکاسی و.. فیلم های سینمایی جذابی با موضوع بحران کرونا خواهیم داشت، زیرا هنرمندان متاثر از جامعه خود هستند و حوادث و رویدادها را در آثار خود بروز می دهد لذا چه سوژه ای بهتر از کرونا که حداقل در ۴۰ سال اخیر جزو مهمترین رویدادهای جامعه جهانی بوده است؟!