به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران؛ عباس زارع مدیر این اداره کل امروز 14 اردیبهشت با بیان اینکه با توجه به شیوع کرونا و اهمیت حفظ سلامت مردم برنامه‌های قرآنی ویژه ماه مبارک رمضان به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و با همکاری مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت از طریق فضای مجازی در حال برگزاری است، گفت: جشنواره مجازی "نسیم قدر" در سه بخش مجزا شامل قرآنی، ادبی و هنری با موضوع‌های آیات قرآن کریم، روایات ائمه اطهار (ع)، ماه رمضان، شب‌های قدر، خانواده قرآنی، خانه‌های نورانی، اسماء متبرکه، همدلی معنوی، تکریم و مواسات، عبادات و نیایش خانوادگی، عید فطر و دهه کرامت ماه رمضان مهمان‌خانه‌های مردم فهیم و خداجوی استان مازندران است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به همت والای موسسه فرهنگی قرآن و عترت گنجینه نور شهرستان قائم‌شهر برای میزبانی این جشنواره اشاره کرد و افزود: شرکت‌کنندگان بخش ادبی بایستی در رشته‌های شعر (کلاسیک، سپید، آزاد و طبری)، قطعه ادبی، دل نوشته، خاطره‌نویسی و نامه‌ای به خدا حداقل 2 اثر و حداکثر 5 اثر به دبیرخانه مجازی این جشنواره به آیدی @hamayesh_iranian ارسال کنند.

وی خوشنویسی نستعلیق، طراحی پوستر گرافیکی، نمایشنامه‌نویسی، عکاسی و امیری‌خوانی را رشته‌های بخش هنری جشنواره "نسیم قدر" اعلام کرد و یادآور شد: علاقه‌مندان به شرکت در رشته طراحی پوستر، خوشنویسی و عکاسی باید حداقل یک و حداکثر سه اثر جهت  انتخاب در مرحله مقدماتی به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

زارع با بیان اینکه شرکت‌کنندگان در رشته نمایشنامه‌نویسی فقط مجاز به ارسال یک اثر هستند، افزود: علاقه‌مندان به شرکت در رشته امیری‌خوانی نیز باید اشعار محلی را به گویش مازندرانی به مدت حداکثر سه دقیقه ضبط و به دبیرخانه جشنواره مجازی "نسیم قدر" ارسال کنند.

وی با اشاره به همکاری حوزه هنری مازندران برای هرچه بهتر برگزار شدن این رویداد هنری و ادبی، بیان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره آثار خود را تا پایان ماه مبارک رمضان از طریق پیام‌رسان‌های اجتماعی واتساپ، تلگرام و سروش به شماره 09354629564 ارسال کنند.

زارع با اشاره به اینکه  آثار رسیده به این جشنواره در 2 مرحله مقدماتی و نهایی در بازه‌های زمانی 20 خرداد و 31 خردادماه داوری می‌شوند، یادآور شد: برترین‌های این جشنواره تیرماه امسال هم‌زمان با دهه کرامت معرفی و مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان شد: علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره مجازی "نسیم قدر" برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به درگاه اینترنتی www.hamayesheiranian.ir و یا آیدی شبکه‌های اجتماعی به آدرس @hamayesh_iranian مراجعه کنند.

145