سرویس استان‌های هنرآنلاین: پس از تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه مسابقه و دریافت بیش از ۵۰ اثر خاطره و شرح حال‌نویسی مهدی امیدبخش داوران این دوره را معرفی کرد

امیدبخش ضمن قدردانی از شرکت‌کنندگان در این مسابقه گفت: مسابقه ویروس کرونا قرنطینه خود خواسته به همت و پیشنهاد پایگاه اطلاع‌رسانی هنر شیراز و با همکاری مدرسه داستان حیرت و همکاری معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، در اسفندماه ۹۸ به عنوان یکی از نخستین گام‌ها در زمینه فعالیت فرهنگی در دوران قرنطینه کار خود را آغاز کرد.

وی با اشاره به اینکه در این رویداد بیش از ۵۰ شرکت‌کننده با رده‌های سنی ۸ تا ۶۰ سال شرکت داشتند افزود: داوری آثار به دو شکل مردمی و تخصصی صورت گرفته است که در پایان آثار برگزیده مردمی و داوران معرفی خواهند شد.

امیدبخش ضمن قدردانی از دبیر اجرایی این رویداد گفت: نوید جعفری از هنرمندان نام آشنای تئاتر که مدیریت پایگاه اطلاع‌رسانی هنر شیراز را نیز بر عهده دارد در همان نخستین روزهای قرنطینه طراحی و اجرای این مسابقه را بر عهده داسته است.

وی اظهار امیدواری کرد مسابقات و رویدادهای فرهنگی و هنری پس از پایان قرنطینه نیز ادامه پیدا کند و شیراز به عنوان پایتخت کتاب ایران بتواند گام‌های بلندی در زمینه کتاب و کتابخوانی بردارد.  معاون فرهنگی ارشاد فارس افزود: داوران بخش حرفه‌ای این رویداد از میان نویسندگان و پژوهشگران و اهالی فرهنگ و ادب فارس انتخاب شده‌اند. مجید خادم، حسن دهقان، سعید رضا خوش شانس از نویسندگان، پژوهشگران و مدرسان ادبیات داوری مسابقه ویروس کرونا قرنطینه خود خواسته را بر عهده دارند.

حسن دهقان از جمله خبرنگاران فرهنگی استان فارس به شمار می‌رود که تاکنون در جشنواره‌های مطبوعاتی مختلفی موفق به کسب مقام‌هایی همچون «مقام دوم بخش خبر جشنواره ملی مطبوعات سال 1391»، «سه مقام اول، یک مقام دوم و دو مقام سوم در جشنواره مطبوعات فارس سال 1392 و 1394»، «یک مقام اول و دو مقام در جشنواره های موضوعی استان فارس 1391 و 1396»، «مقام دوم جشنواره منطقه‌ای یزد 1393» و 7 عنوان در حوزه‌های سرمقاله، شعر، گزارش و طنز در نشریات دانشجویی شده و اکنون در روزنامه افسانه چاپ شیراز مشغول به کار و همزمان مسئولیت انجمن اهل قلم استان فارس و کمیته آموزش خانه مطبوعات فارس را برعهده دارد. او در سال 1392 به عنوان جوان نمونه استان فارس در حوزه رسانه انتخاب  و در سال جاری نیز به عنوان یکی از 10 شخصیت برگزیده ترویج کتابخوانی ایران شناخته شد. حسن دهقان در سال های 1393 و 1394 رییس دبیرخانه و مدیر اجرایی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان فارس نیز بوده است.

مجید خادم نویسنده، منتقد و‌مدرس ادبیات فارغ‌التحصیل رشته مهندسی علوم و صنایع غذایی در سال 1385 از دانشگاه دولتی سیستان و بلوچستان و کارشناسی ارشد پژوهش هنر دانشگاه پیام نور تهران است. وی از سالیان قبل با تاسیس مدرسه داستان‌نویسی حیرت به تدریس و آموزش در زمینه ادبیات داستانی پرداخته است و کتاب‌های مختلفی از وی و دانش‌آموختگان مدرسه حیرت منتشر شده است، فصلنامه داستان شیراز، جایزه ادبی داستان حیرت و .. از جمله فعالیت‌های اوست. موسس و مدیر مدرسه آزاد ادبیات و هنر حیرت (اولین مدرسه "داستان نویسی: ادبیات داستانی، نمایشنامه نویسی و فیلمنامه‌نویسی"، "شعر"، "سینما و انیمیشن سازی"، "نویسندگی نوجوانان" و "نقد و نظریه و پژوهش ادبی-هنری" مستقل کشور با طرح جامع آموزشی بلند مدت)1391. موسس انجمن ادبیات و هنر حیرت – 1391.دبیر انجمن ادبیات و هنر حیرت تا 1398.وی پیش از این داوری جشنواره مختلفی را بر عهده داشته است.

سعید رضا خوش‌شانس؛ نویسنده، مترجم پژوهشگر و نمایشنامه‌نویس است که عمده فعالیت او در این سال‌ها نویسندگی و انتشار آثار مختلف در حوزه ادبیات نمایشی است. وی علاوه بر نویسندگی به عنوان کارگردان، بازیگر و همچنین مدرس تئاتر فعالیت می‌نماید و داوری جشنواره‌های مختلفی در زمینه ادبیات و تئاتر را بر عهده داشته است. سعید رضا خوش‌شانس ضمن فعالیت‌های هنری، پاره‌ای فعالیت‌های اجرایی از جمله مدیر روابط عمومی و روابط بین‌الملل گروه فرهنگی هنری چارسو و چندین بنیاد فرهنگی-هنری دیگر، مدیر آموزش کارگاه آزاد فیلم، مدرسه سینمایی مسعود کیمیایی نمایندگی شیراز، دبیری نشست‌های تخصصی سینما و روزنامه‌نگاری را در کارنامه خود دارد.

الهه بهرامی