به گزارش هنرآنلاین، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد به همراه معاون صنایع دستی روز شنبه ۱۳اردیبهشت ماه از کارگاه صنایع‌دستی تولید اقلام بهداشتی بازدید کردند.

مجید صفائی در این بازدید از مشارکت هنرمندان صنایع‌دستی استان با تولید بیش از ۳۰ هزار اقلام مختلف بهداشتی در راستای مقابله با کرونا خبر داد و گفت: با آغاز شرایط بحرانی به دنبال شیوع ویروس کرونا، هنرمندان صنایع‌دستی استان به صورت گسترده اقدام به دوخت ماسک و لباس بیمارستانی کردند.

او در ادامه به تولید و توزیع بیش از ۳۰ هزار ماسک توسط هنرمندان صنایع دستی اشاره کرد و گفت: همچنین در این راستا بیش از  ۲۰۰ دست لباس بیمارستانی برای کادر درمان دوخته و در بیمارستان‌های استان توزیع شده است.

هنرمندان صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان حدود ۳۰۰ هزار ماسک تولید کردند

همچنین معاون صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان گفت: صنعتگران صنایع‌دستی استان از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون حدود ۳۰۰ هزار عدد ماسک تولید و در بین مردم توزیع کردند.

محمدبهروز عیسی‌زهی اظهار کرد: با شیوع کرونا هنرمندان صنایع‌دستی استان به جمع فعالان عرصه مقابله با این ویروس پیوسته و با تغییر نوع تولیدات، کارگاه‌های خود را به تولید ماسک اختصاص دادند.

او گفت: هنرمندان صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان از نخستین روزهای انتشار ویروس کرونا اقدام به دوخت ماسک در کارگاه‌ها با شرایط کاملاً بهداشتی کردند.

معاون صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان افزود: این تعداد ماسک در شهرهای زاهدان، زابل، نیمروز، هیرمند و چابهار تولید و در بین مردم نیازمند سراسر استان توزیع‌ شده است.