به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی صندوق اعتباری هنر، سیدحسین سیدزاده، مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با بیان این مطلب گفت: در پی شیوع ویروس کرونا، خسارت های مالی ناشی از تعطیلی مراکز فرهنگی و هنری کشور متاسفانه فعالان حوزه فرهنگی و هنری با مشکلات زیادی روبرو شدند.

وی افزود: از آنجا که اکثر هنرمندان کشور از حقوق ثابت برخوردار نیستند و با تداوم تعطیلی فعالیت‌های فرهنگی و هنری نیازمند حمایت هستند، صندوق اعتباری هنر از زمان شیوع این ویروس در اوایل اسفندماه علی رغم محدودیت‌های بودجه‌ای درصدد رفع مشکلات این قشر فرهیخته کشور است.

وی تصریح کرد: صندوق اعتباری هنر نیز به پویش ایران همدل پیوست تا بتواند گامی هرچند کوچک در جهت رفع بخشی از مشکلات اهالی فرهنگ و هنر کشور بردارد.

سیدزاده با اشاره به اقدامات انجام شده در این خصوص گفت : در مرحله اول اجرای این پویش با هدف حمایت از اعضا صندوق برای بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ نفر در قالب طرح کمک مستمری، کمک هزینه معیشتی واریز شد.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر تصریح کرد: پویش همدلی برای ایران همدل با هدف کمک به نیازمندان آغاز شد. همکاران این مجموعه نیز با تخصیص یک روز از حقوق خود به این پویش پیوستند. امیدواریم با همراهی اهالی فرهنگ و هنر بتوانیم در مراحل بعد از تمامی اعضایی که در این ایام دچار مشکل شده اند حمایت کنیم.