به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، محمد جوروند با اعلام این مطلب، با اشاره به برنامه‌ها و پویش‌های متنوع این اداره کل در ایام کرونا گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با همکاری ادارات تابعه در شهرستان‌ها، انجمن‌ها و صنوف فرهنگی هنری وابسته به خود در ایام ویروس کرونا چندین برابر دوره‌های گذشته فعالیت داشته و با تمام توان و تلاش، برنامه‌ها و پویش‌های مجازی متعددی را در سطح استان برگزار کرده است.

وی افزود: با توجه به اینکه بیماری کرونا موضوعی همه‌گیر است و کل جامعه را در برگرفته ما موظف بودیم در همه شهرستان‌ها جشنواره برگزار کنیم و بالغ بر 1000 برنامه در قالب پویش‌ها، فعالیت‌های مجازی و حضوری در کل استان برگزار کردیم که با استقبال خوبی از سوی مردم روبرو شد.

جوروند با اشاره به برنامه‌های برگزار شده توسط این اداره کل در مقابله با ویروس کرونا، اظهار کرد: مسابقه "اتحاد ملی در شکست کرونا" در دزفول، پویش استانی در خانه بمانیم و نمایش‌های کوتاه مجازی در آغاجاری، جشنواره مجازی اجرای موسیقی زنده، شاهنامه‌خوانی و نقالی و دوبله و دابسمش در بهبهان، مسابقه مجازی فیلم در بندر امام خمینی (ره)، مسابقه مجازی نقاشی ایذه با بالغ بر 800 اثر رسیده، جشنواره مجازی مونولوگ در ماهشهر، مسابقه عکاسی نوروز و ویروس کرونا در رامشیر، جشنواره مجازی موسیقی کارون با حضور داوران بین‌المللی، جشنواره مجازی هفت هنر در هویزه، پویش "هنر در خانه" با گستره استانی، جشنواره مجازی شکست کرونا در رامهرمز، جشنواره نمایش‌های کوتاه خانوادگی در گتوند، شبانه موسیقی ایذه با اجرای موسیقی زنده مجازی، جشنواره شعر طنز کرونانه و نخستین جشنواره مجازی کروناتور در شوشتر، جشنواره مجازی شعر عربی در حمیدیه، جشنواره تولید فیلم کوتاه یک دقیقه‌ای و آوای اساطیر در عرصه موسیقی در اندیکا و ... از جمله برنامه‌های فرهنگی هنری برگزار شده در ایام کرونا توسط این اداره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد: علاوه بر حوزه‌های نرم‌افزاری در حوزه‌های سخت‌افزاری نیز فعالیت‌های خوبی صورت گرفت که از جمله آن‌ها می‌توان به فعالیت طراحان مد و لباس استان خوزستان اشاره کرد، این طراحان از ۲۰ اسفند تا امروز فعالیت‌های خوبی در حوزه تولید لباس‌های حفاظتی و ماسک داشته‌اند.

وی با اشاره به راه‌اندازی کارگاه‌های مختلف در همه شهرها از سوی اداره کل ارشاد و همچنین هنرمندان استان توضیح داد:  به عنوان نمونه یکی از کارگاه‌های تولید ماسک متعلق به یکی از بانوان هنرمند در شهرستان شوش است و تاکنون ۲۵ هزار ماسک با تاییدیه دانشگاه علوم پزشکی دزفول تولید کرده و این ماسک‌ها را میان کارکنان خدمات شهری، پمپ بنزین‌ها، کارگران شهرداری و مردم توزیع کرده است.

جوروند به حضور فعالانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سراسر استان اشاره کرد و افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در شهرستان‌ها علاوه بر فعالیت‌های مجازی و برگزاری پویش‌های مختلف با تولید مواد ضدعفونی‌کننده، ماسک، توزیع بسته‌های بهداشتی و کمک‌های غیرنقدی میان مستضعفان، برپایی ایستگاه‌های سلامت، ضدعفونی معابر و خیابان‌های سطح شهر و ... به صورت خودجوش و فعالانه از زمان آغاز این بیماری تاکنون فعالیت چشمگیری داشته‌اند.

وی از مسئولین استان درخواست کرد حوزه فرهنگ و هنر را در ایام ویروس کرونا فراموش نکنند و اظهار کرد: نباید فراموش کنیم هنرمندان استان با حضور جوانمردانه در زمان این بیماری و با برگزاری پویش‌های مختلف، نقش بسزایی در غنی‌سازی اوقات فراغت و حضور مردم و تشویق آنها به در خانه ماندن داشته‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: براساس برنامه‌ریزی مشترک با دانشگاه علوم پزشکی اهواز بنا شد دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های وزارت بهداشت طراحی شده و به ۲ زبان عربی و فارسی در مناطق حاشیه‌ای و محروم استان خوزستان توزیع شود.

جوروند با بیان اینکه برگزاری جشنواره های فرهنگی هنری در زمان کرونا باعث ظهور و شکوفایی استعدادها می‌شود، افزود: برگزاری جشنواره‌های فرهنگی هنری مجازی در ایام ویروس کرونا در خانواده‌ها و به ویژه کودکان و نوجوانان باعث ظهور و شکوفایی استعدادها شده و آنها را به سمت انجمن‌های فرهنگی هنری سوق می‌دهد.