به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، فاطمه کرم‌پور در این ارتباط گفت: در مجموع 94 میلیارد و 187 میلیون ریال به حوزه فرهنگ و هنر استان بوشهر در شیوع بیماری کرونا تا پایان فروردین‌ماه سال جاری خسارت وارد شده که به طور مستقیم و غیر مستقیم 2631 نفر را درگیر کرده است.

وی بیان کرد: 17 میلیارد و یکصد و دو میلیون ریال در بخش فرهنگی، 75 میلیارد و هفتاد و پنج میلیون ریال در حوزه هنری و یک میلیارد و 800 میلیون ریال در بخش رسانه‌ای و تولید محتوای دیجیتال استان خسارت وارد شد.

کرمپور اظهار داشت: از مجموع این رقم 1553 نفر در بخش فرهنگی، 989 نفر در هنری و 89 نفر را در حوزه رسانه‌ای و تولید محتوای دیجیتال شامل می‌شود.

وی ادامه داد: مجتمع‌ها و پردیس‌های هنری و سینمایی، استودیوی سینمایی، خانه مد و لباس، استودیوهای ضبط صدا، سالن‌های سینما و تئاتر، تماشاخانه‌ها، فروشگاه‌ها، بازارچه‌ها و حراجی‌های هنری، آموزشگاه‌های آزاد هنری و سینمایی، هنرستان‌ها، نگارخانه‌ها، کافه گالری‌ها، موسسات توزیع و پخش فیلم و موسسات تولید فیلم سازی کسب و کارهای خسارت وارده شده در بخش هنری هستند.

کرمپور با اشاره به اینکه خبرگزاری و پایگاه‌های خبری و موسسات مطبوعاتی و رسانه‌ای بخش‌های صدمه دیده شده حوزه رسانه و تولید محتوای دیجیتال هستند، افزود: در قسمت فرهنگی نیز کتابفروشی‌ها، کانون آگهی و تبلیغات، موسسه و مجتمع فرهنگی، موسسه قرآن و عترت، مراکز انتشاراتی، مراکز خدمات چاپی، فروشگاه خدمات و محصولات، فرهنگی، مراکز پخش و توزیع کتاب و کالاهای فرهنگی، کافه کتاب و کافه زیارتی خسارت دیده‌اند.

وی بیان داشت: حمایت از تمامی حوزه‌های فرهنگ و هنر یکی از رسالت‌ها و اولویت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر است تا با این اقدام موجبات ایجاد نشاط اجتماعی را در جامعه رواج داد.

کرمپور اضافه کرد: در پی شیوع بیماری کرونا بیش از 250 برنامه فرهنگی و هنری توسط موسسات، انجمن‌ها و سمن‌های فرهنگی و هنری با همکاری اداره کل در این راستا برگزار شده است.

وی اذعان داشت: فرهنگ و هنر از حوزه‌های تاثیرگذار در جامعه است که تعطیلی و نیمه کار شده آن خسارت‌های جبران‌ناپذیری را به بدنه کشور وارد می‌کند.

کرمپور افزود: پس از جمع‌بندی نهایی نامه برآورد جامع خسارات حوزه فرهنگ و هنر کشور توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به معاون اول و معاون اقتصادی رئیس جمهور جهت مطرح شدن در جلسه کمیته اقتصادی ستاد ملی کرونا ارسال شد که امید است به زودی خبرهای خوشی در این ارتباط منتشر شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر در پایان اظهار امیدواری کرد با ریشه‌کن شدن ویروس کرونا با رعایت نکات بهداشتی، شاهد شرایط عادی و رونق تمامی کسب و کارها بویژه حوزه فرهنگ و هنر در سراسر کشور باشیم.