به گزارش هنرآنلاین، افشین تحفه‌گر درباره این مسابقه کتابخوانی به ایرنا گفت: بهار امسال به دلیل تلاش همگانی برای شکست و مهار کرونا، "بهار همدلی" لقب گرفته و از آنجا که در اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا، همه فعالیت‌های فرهنگی و هنری به حالت تعلیق درآمده است، معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی فعالیت‌های فرهنگی را در قالب پویش‌های مجازی برگزار می‌کند.

وی افزود: در این راستا به خاطر ترویج فرهنگ کتابخوانی و حمایت از صنعت نشر خراسان رضوی، این معاونت اقدام به برگزاری مسابقه کتابخوانی با عنوان "در خانه بمانیم، کتاب بخوانیم" کرده است.

وی ادامه داد: پویش "در خانه بمانیم" مورد حمایت اصحاب فرهنگ، ادب و رسانه این استان است و بر این اساس مسابقه یاد شده به صورت مجازی برگزار شده و ارسال آثار نیز بدون خروج از خانه به صورت مجازی خواهد بود.

تحفه‌گر گفت: این مسابقه به صورت استانی و در ۲ بخش خوانش کتاب و مسابقه کتابخوانی برگزار شده و به خاطر ارادت به امام هشتم، حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، هشت جایزه ۱۵۰ هزار تومانی به برگزیدگان اهدا می‌شود.

وی افزود: شرکت در این مسابقه برای همه مردم آزاد است و هر فرد می‌تواند سه اثر در هر بخش ارسال کند ولی یک اثر در هر بخش در مسابقه شرکت داده خواهد شد.

وی ادامه داد: در ابتدای هر هفته نیز پنج کتاب در دو سایت https://taaghche.com و  ketabchin.com معرفی می‌شود و شرکت‌کنندگان می‌توانند فایل کتاب را از بین پنج کتاب معرفی شده در هر بخش انتخاب کنند.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: مهلت ارسال آثار مربوط به بخش خوانش کتاب و ارسال پاسخنامه مسابقه کتابخوانی تا چهارشنبه هر هفته است و در بخش خوانش کتاب باید فیلم کوتاه خوانش کتاب، با حداکثر زمان ۵۶ ثانیه با رعایت شئونات اسلامی تهیه و ارسال شود.

وی افزود: سوالات مربوط به بخش کتابخوانی یکشنبه هر هفته در کانال واتساپی به نشانی https://chat.whatsapp.com/CZ۳dEDRhX۴uKGSfxDT۲Dfp به اشتراک گذاشته خواهد شد و پاسخنامه تکمیل شده باید به شماره  ۰۹۳۳۹۲۷۲۷۰۵ در واتساپ ارسال شود.

وی ادامه داد: برندگان مسابقه جمعه هر هفته در پیج ایسنتاگرام به نشانی ghrar _aramesh @ ، معرفی شده و جوایز به صورت آنلاین به حساب برندگان واریز خواهد شد.

تحفه‌گر گفت: اولین لیست کتاب‌های این مسابقه برای هفته آینده شامل "کافه داش آقا" نشر سپیده باوران، "شهربانو" نشر ستاره‌ها، "رضاجان خوش آمدی" نشر به نشر و "حکمت‌های مهدوی" نشر به نشر است.