به گزارش هنرآنلاین، حجت‌الاسلام و المسلمین عباس دانشی درباره این تالار به ایرنا، گفت: با توجه به حجم بالای سرمایه‌گذاری در طرح تالار مرکزی اراک، بهره‌برداری از آن در ۲ مرحله انجام می‌شود و تاکنون بخش‌های عمومی این تالار بیش از ۶۰ درصد و سالن‌های موسیقی و آمفی‌تئاتر آن ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی ادامه داد: تکمیل و تجهیز سالن‌های تئاتر و موسیقی تالار مرکزی اراک حدود ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که باید از محل منابع ملی تامین شود و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی تلاش می‌کند با جذب به هنگام اعتبارات در اسرع وقت تمام بخش‌های این مجموعه فرهنگی را بهره‌برداری و در اختیار هنرمندان و هنردوستان اراکی قرار دهد.  

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اظهار داشت: با توجه به تخصصی بودن سالن‌های موسیقی و تئاتر بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال از اعتبار مورد نیاز برای این ۲ بخش برنامه‌ریزی شده و بقیه برای بخش‌های عمومی تالار مرکزی اراک در نظر گرفته شده است.

حجت‌السلام والمسلمین دانشی بیان کرد: تالار مرکزی اراک در زمره ۱۵ مجموعه فرهنگی بزرگی است که در سطح ملی از سال‌ها پیش با طراحی پیشرفته و مدرن برنامه‌ریزی شده، اما واردات تجهیزات و ماشین آلات این مراکز فرهنگی به‌دلیل مشکلات ناشی از تحریم‌ها متوقف و روند تکمیل و تجهیز را با کندی مواجه کرده است.  

وی اضافه کرد: توسعه فرهنگی فرآیندی است که در سایه هم‌افزایی، نشاط و برنامه محقق می‌شود و اهالی فرهنگ و هنر برای حرکت در ریل موفقیت باید اتحاد و انگیزه محوری را سرلوحه کار قرار دهند.

۱۱ مجتمع فرهنگی و هنری، ۱۰۳ آموزگاه هنری، ۱۲۳ موسسه فرهنگی هنری یک و چند منظوره، ۲۱۸ کانون تبلیغاتی، ۸۳ نشریه محلی، ۵۰ نمایندگی نشریات سراسری، ۵۸۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد و ۲ هنرستان هنرهای زیبا بخشی از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری استان مرکزی است.