به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، محمدحسین اسماعیلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین از تخصیص بیمه بیکارى به کارکنان موسسات فرهنگی هنری، چاپخانه‌ها، کانون های آگهی و تبلیغات، آموزشگاه‌های هنری و سایر صنوف فرهنگی هنری که صرفا به علت شیوع کرونا از کار بیکار شده‌اند و کارگاه آنان تعطیل شده است و یا زیر یکسال سوابق بیمه در سال ۹۸ دارند، خبر داد.

اسماعیلی در این خصوص تصریح کرد: در راستای ماده ۲ و بند ب ماده ۶ قانون بیمه بیکاری، این دسته از صنوف در صورتی که دارای کد کارگاهی هستند، می‌بایست ابتدا در سایت وزارت کار به آدرس ‌http://Bimebikari.mcls.gov.ir ثبت نام اولیه را انجام دهند که مهلت ۳۰ روزه آنان رد نشود.

وى افزود : تمام مشاغلی که بصورت مستقیم به واسطه شیوع کرونا مجبور به تعطیلی شده و کارگران آنان بیکار شده‌اند شامل قانون بیمه بیکاری خواهند شد و کسانی که در سامانه فوق ثبت نام می‌کنند حتما علت بیکاری را گزینه حوادث غیرمترقبه انتخاب کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین تاکید کرد: برابر مقررات تامین اجتماعی، لزوما بیمه‌شدگان بیکار که دارای کد کارگاهی بوده‌اند مشمول دریافت حق بیمه بیکاری هستند و اشخاصی که بصورت خویش فرما بیمه شده‌اند( مثل بیمه شدگان صندوق هنر) مشمول نیستند.