به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، ناصر آریایی‌نیا با اعلام این خبر افزود: این جشنواره به صورت مجازی در جهت ایجاد شادی و نشاط اجتماعی، ارتقاء سطح فرهنگ عمومی و با تمرکز بر آگاهی‌بخشی مؤثر با زبان موسیقی در دو بخش خوانندگی (کلاسیک، پاپ، سنتی و محلی) و نوازندگی (کلیه سازها) برگزار می‌شود.

وی شناسایی استعدادهای برتر موسیقی استان، ارتقاء سطح موسیقی به ویژه در بخش‌های تک‌خوانی و تک‌نوازی، ارتقاء سطح فرهنگ عمومی، آگاهی‌بخشی به جامعه از طریق موسیقی و بهینه‌سازی اوقات فراغت را اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به شرایط شرکت در این جشنواره اظهار کرد: کلیه مراحل این جشنواره از انتشار فراخوان، دریافت، بررسی و داوری آثار به صورت مجازی است و هیچ محدودیت سنی در این جشنواره وجود ندارد.

آریایی‌نیا با بیان اینکه در آثار ارسالی باید از اشعار و قطعات موسیقی مجاز استفاده شود، افزود: آثار ارسالی باید در قالب ویدئو و از ۳ تا ۵ دقیقه باشد.

وی ادامه داد: ویدئوهای ارسالی باید در محیط خانه و بدون تجهیزات فنی و تنها با موبایل ضبط شده باشد.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تصریح کرد: نام و نام خانوادگی، میزان تحصیلات، شهر محل سکونت، آدرس پستی و شماره تماس همراه اثر ارسال شود.

آریایی‌نیا مهلت ارسال آثار را تا پایان فروردین ۱۳۹۹ عنوان کرد و گفت: علاقه‌مندان می‌توانند آثار را به دبیرخانه جشنواره به شماره‌های فریدون وزیری ۰۹۱۶۶۱۴۴۶۱۲، شیروان بختیار ۰۹۳۵۳۸۹۳۵۷۱ و حسن شیخ رباط ۰۹۳۸۱۴۵۵۷۷۲ ارسال کنند.

وی افزود: برای آثار برگزیده در هر بخش، لوح تقدیر همراه با هدیه فرهنگی از طریق پست ارسال می‌شود.

گفتنی است، نخستین جشنواره موسیقی مجازی "آوا" استان خوزستان به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، انجمن موسیقی استان، شورای فرهنگ عمومی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن موسیقی شهرستان مسجدسلیمان برگزار می‌شود.