به گزارش هنرآنلاین، محمدرضا درند رییس انجمن نمایش استان کرمانشاه، با اشاره به شیوع بیماری کرونا و لزوم در خانه ماندن مردم به ایسنا گفت: در همین راستا جهت تشویق مردم برای درخانه ماندن و از طرفی ایجاد فضای شادی در خانه‌های کرمانشاهیان تصمیم به برگزاری جشنواره مجازی "درخانه بمانیم" گرفتیم.

وی افزود: در این جشنواره افراد باید فیلم‌های حداکثر پنج دقیقه‌ای را با رویکرد طنز و با تاکید بر پویش در خانه بمانیم تهیه کرده و به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

درند با بیان اینکه شرکت در این جشنواره برای عموم آزاد است، گفت: افراد می‌توانند آثار ارسالی خود را حداکثر تا 10 فروردین ماه به شماره 09196886303 از طریق شبکه اجتماعی "واتس آپ" ارسال کنند.

این مسئول تاکید کرد: فیلم‌های تهیه شده باید در محیط منزل باشد و فیلم‌هایی که در محیط باز گرفته شده باشد از چرخه داوری خارج می‌شود.

رییس انجمن نمایش استان کرمانشاه با اشاره به استقبال خوب مردم در چند روز فراخوان ابتدایی این جشنواره، گفت: تاکنون بیش از 35 فیلم به دستمان رسیده که پیش‌بینی می‌شود این میزان استقبال طی روزهای آینده افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: فیلم‌هایی از کشورهای سوئد، ارمنستان و عراق نیز به دبیرخانه جشنواره ارسال شده و این امر نشان از استقبال مردم از این جشنواره است.

درند در خصوص تاریخ برگزاری اختتامیه این جشنواره، گفت: با توجه به بحث بیماری کرونا و لزوم خودداری از تجمعات مردمی، زمان قطعی اختتامیه این جشنواره مشخص نیست و امیدواریم به زودی با رفع کامل بیماری اختتامیه جشنواره را برگزار کنیم.

رییس انجمن نمایش استان کرمانشاه یادآور شد: در اختتامیه جشنواره از نفرات برگزیده با اهدای جوایز نفیسی تقدیر می‌شود.