به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان؛ رضا کمالی زرکانی گفت: پیش از این آخرین مهلت ارسال آثار نخستین جشنواره ملی قصه‌گویی روستا و عشایر تا ۲۵ اسفندماه جاری اعلام شده بود که با توجه به شیوع بیماری کرونا و تاکید بر قرنطینه خانگی، این فراخوان تا نیمه فروردین ۹۹ تمدید شد.

 وی با اشاره به شرایط سنی علاقه‌مندان جهت شرکت در این جشنواره، افزود: سه رده سنی نوجوانان و جوانان (۷ تا ۱۸ سال)، بزرگسالان (۱۸ تا ۴۵ سال) و ریش سفیدان و گیس سفیدان (۴۵ سال به بالا) می‌توانند در این رخداد شرکت کنند.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، احیای فرهنگ و سنت‌های روستا و عشایر، کارآفرینی و تولیدات روستا و عشایر و هویت‌های فرهنگی و هنری روستا و عشایر را ازجمله موضوعات نخستین جشنواره ملی قصه‌گویی روستا و عشایر با عنوان "قصه‌های روستای من" برشمرد.

 وی به تشریح بخش‌های مختلف جشنواره پرداخت و از "قصه‌گویی سنتی" به عنوان یکی از این بخش‌ها یاد کرد و افزود: در این بخش براساس قصه‌گویی ایرانی بدون ابزار و وسایل و به صورت انفرادی اجرا می‌شود.

 کمالی زرکانی در بخش "قصه‌گویی تجربی و نوین" نیز تجربه‌های جدید برای انتقال مفهوم و جذب مخاطب با استفاده از ابزار و امکانات در قصه (مانند تصویر، گفتگو، وسایل به صورت خلاقانه استفاده شود).

وی اضافه کرد: در بخش ویژه نیز دو موضوع "مسجد روستای ما" ویژه ائمه جماعات، اعضا کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور و "قصه‌های دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم" با محوریت شهدا، رزمندگان، ایثارگران، جانبازان و خانواده معظم ایشان و با رویکرد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت آمده است.

این مقام مسئول گفت: آیین اختتامیه این جشنواره قرار است اواخر فروردین ماه سال آینده در کانون فرهنگی هنری انصارالحجه(عج) روستای شمیل شهرستان بندرعباس برگزار شود اما چنانچه موضوع شیوع بیماری کرونا همچنان تا آن زمان ادامه داشته باشد، این آیین به زمان دیگری موکول خواهد شد.

کمالی زرکانی افزود: علاقه‌مندان تا پایان مهلت اعلام شده می‌توانند آثارشان را از طریق واتس آپ، گپ و سروش به شماره ۰۹۱۷۶۴۷۶۱۶۵ و پست الکترونیکی ghese.rosta@gmail.com ارسال کنند.

وی اضافه کرد: علاقه‌مندان قصه و قصه‌گویی برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نخستین جشنواره ملی قصه‌گویی روستا و عشایر با عنوان "قصه‌های روستای من" می‌توانند با شماره تلفن ۰۷۶۳۳۴۴۶۱۳۱ تماس بگیرند و یا به آدرس بندرعباس، بلوار پاسداران، کوچه دلاوران ۱، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مراجعه کنند.