به گزارش هنرآنلاین، محمدجواد محمدی در خصوص این اقدام فرهنگی، هنری، اظهار کرد: با توجه به تعطیلی مدارس و نیز تعطیلی فعالیت‌های مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و افزایش زمان فراغت کودکان، اقدامات فرهنگی، هنری و ادبی، برای بهره‌مندی کودکان و نوجوانان که این روزها امکان حضور در مراکز را ندارند، در فضای مجازی از طریق مربیان کانون در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: مربیان کانون پرورش فکری استان به منظور ارتباط با اعضا در زمان تعطیلی‌ مراکز، اقدام به تولید و پخش برنامه‌های متنوع و مختلفی در فضای مجازی می‌کنند.

مدیرکل کانون اضافه کرد: در اجرای این طرح مضامینی چون: امنیت و آرامش دادن به کودکان و نوجوانان، آگاهی دادن جهت مراقبت‌های فردی و گروهی آن‌ها، استفاده بهینه‌ فرهنگی از زمان و حضور مداوم در منزل، کاهش رعب و وحشت از بیماری در کودکان و نوجوانان، ایجاد کردن فرصت مطالعاتی و خلق آثار، آموزش رعایت خود مراقبتی و موارد ایمنی، پیشگیری و چگونگی برخورداری از سلامت روانی، جسمانی و فکری، ایجاد امید، انگیزه، نشاط و شادی در کودکان و نوجوانان مدنظر است.

محمدی به تولید قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای، اجرای برنامه‌های شعرخوانی و اجرای پانتومیم، آموزش کاردستی، معرفی کتاب و فعالیت‌هایی نظیر نقاشی و... اشاره کرد و افزود: آثار نقاشی، خوشنویسی، عکاسی، اوریگامی و سفال با موضوعات اعلام شده با کیفیت خوب و در مکان مناسب عکس گرفته و ارسال شود.

وی بیان کرد: انیمیشن‌های دودقیقه‌ای با پیام و مضامین مورد منظور همچنین، نمایش‌های عروسکی یک‌دقیقه‌ای ونیز دل نوشته‌های ادبی، شعر و داستان کوتاه (حداکثر ۷۰۰ کلمه)، کودکانه‌های شعر و ترانه با موضوع آموزش‌های بهداشتی برای کودکان به‌صورت فیلم‌های کوتاه ضبط و در اختیار اعضا قرار می‌گیرد.