به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، سید امیر مصباح با اشاره به شیوع ویروس کرونا در برخی از شهرها و استان‌های کشور به ویژه گیلان، اظهار کرد: با اطلاع وزارت ارشاد و برای جلوگیری از افزایش شیوع این ویروس تمام فعالیت‌های هنری و سینمایی استان گیلان تا پایان هفته تعطیل است.

وی در ادامه با بیان اینکه بر همین اساس تمام برنامه‌های پیش‌بینی شده برای اکران فیلم‌ها در سطح سینماهای استان گیلان تعطیل شده است، افزود: زمان آغاز فعالیت‌ها به مسئولان و صاحبان سینماها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان با اشاره به تعطیلی فعالیت آموزشگاه‌های هنری اعم از موسیقی و نمایش، هنرهای تجسمی در استان، گفت: در روزهای گذشته به رغم اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته، تماس‌هایی از سوی شهروندان درباره چگونگی فعالیت آموزشگاه‌های هنری داشتیم که اعلام می‌کنم فعالیت تمام آموزشگاه‌های هنری و موسیقی استان گیلان تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

مصباح همچنین از تعطیلی تمام کنسرت‌های پیش‌بینی شده تا ۹ اسفندماه در استان گیلان نیز خبر داد و تأکید کرد: در صورت تداوم تعطیلی‌ها، موضوع از طریق رسانه‌ها به شهروندان اطلاع‌رسانی می‌شود.