به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، ششمین کنگره سراسری فرهنگی هنری خلیج فارس در قالب شعر، داستان کوتاه، خوشنویسی و نقاشی‌خط، دهم اردیبهشت‌ماه ۹۹ همزمان با روز ملی خلیج‌فارس در کنار ساحل نیلگون خلیج‌فارس در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری این رویداد فرهنگی و هنری زمینه‌سازی مناسب برای خلق آثار بدیع و ماندگار در زمینه مسائل ملی، پاسداشت خون شهدای خلیج فارس و بزرگداشت روز ملی خلیج فارس با محوریت خلیج فارس در قالب شعر، داستان کوتاه، خوشنویسی و نقاشی‌خط است.

 علاقه‌مندان می‌توانند آثار ادبی (شعر و داستان) خود را در فایل وُرد ۲۰۰۷ یا ۲۰۱۰  با فونت نازنین ۱۴ به نشانی ایمیل کنگره ارسال کنند.

شاعران می‌توانند آثار شعری خود را در دو بخش کلاسیک و آزاد تا حداکثر ۳ اثر و نویسندگان نیز یک اثر در حداکثر یک صفحه A۴ به آدرس ایمیل کنگره ارسال کنند.

آثار ارسالی می‌بایست به همراه مشخصات فردی، نشانی کامل پستی و تلفن تماس به دبیرخانه ارسال شده و آثار ارایه شده نباید قبلا در هیچ همایش، کنگره و جشنواره‌ای ارائه شده باشند.

در بخش خوشنویسی و نقاشی‌خط نیز هنرمندان می‌توانند آثار خود را در ابعاد حداکثر ۷۰ در ۵۰ بر اساس زمان‌بندی اعلام شده به نشانی دبیرخانه ارسال کنند.

شرکت‌کنندگان تا ۲۵ فروردین ۹۹ فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه ششمین کنگره فرهنگی هنری خلیج فارس به نشانی خوزستان، هندیجان، مجتمع خلیج فارس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان و آدرس ایمیل haf004930@gmail.com ارسال کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۰۶۱۵۲۵۷۰۵۱۶ و ۰۶۱۵۲۵۷۰۳۹۹ و شماره همراه ۰۹۳۶۲۳۲۹۴۲۰ تماس حاصل نمایند.

گفتنی است در آیین اختتامیه ششمین کنگره ملی فرهنگی هنری خلیج فارس که دهم اردیبهشت ۹۹ برگزار می‌شود، از برگزیدگان با اعطای دیپلم افتخار، تندیس و هدایای نقدی تجلیل می‌شود.