سرویس استان های هنرآنلاین: بهروز مرامی در این خصوص اعلام داشت: اختتـامیـه شصت و سومین جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه (سروناز) و جشنواره سینما و ادبیات به همراه اهداء جوایز برتر و اعلام برگزیدگان با حضور مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران، مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس و سینماگران کشور برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این آیین عصر یکشنبه ششم بهمن ماه جاری ساعت ۱۸:۳۰ در مجتمع خلیج فارس، مجموعه هنر شهر آفتاب پذیرای سینماگران استان های برگزیده و اهالی سینما خواهد شد تا در این رقابت چهار روزه عناوین فیلم ها و کارگردان ها و بازیگران و فیلم برداران و دیگر عوامل تولیدات سینماگران جوان کشورمان را معرفی و تقدیر نمایند.

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با بیان اینکه در تمام اعصار و میان نسل‌ها پیوسته ظهور سینماگران و هنرمندان جوان جزء اصول پیشرفت هنر و سینما محسوب شده است، گفت: از همین رو حضور و فعالیت چنین نیروهای پویا و بالنده امر غریب و تازه‌ای در عرصه سینمای کشور محسوب نمی‌شود.

مرامی افزود: نقش جشنواره‌های مختلف در شناسایی و بازگذاشتن میدان فعالیت برای نسل جوان می تواند با برپایی برنامه های آموزشی و کارگاه های حرفه ای و کاربردی و نقد و بررسی های کارشناسانه و گپ و گفت های موشکافانه در طول برپایی و همچنین در ایام مختلف سال، تا حدود زیادی موثر واقع گردد تا باعث توسعه سینما باشد نه فقط به فکر گذران مناسبتی ایام و دوره‌های جشنواره‌ها در نظر گرفته شود. تا از این طریق و شیوه های حمایتی دیگر جشنواره‌ها در ظهور یا شناسایی هنرمندان جوان کشور نقش موثر و تعیین‌کننده‌ای ایجاد کنند.

معاون هنری سینمایی فرهنگ و ارشاد فارس اظهار داشت: نسل جوان ما در سال‌های اخیر و به‌ویژه در دو دهه اخیر با حضور خوب خود نشان دادند که می‌توانند در سینمای کشور اثرگذار باشند و در سال‌های اخیر شاهد بالندگی برخی سینماگران کشور در قالب بازیگر، فیلمبردار یا اشکال دیگر و به‌ویژه کارگردانی هستیم و امید داریم تا بتوانیم در این مسیر به آینده سینمای کشور با استفاده از دانش و تجربه پیشکسوتان هنر به نسل جوان امید فراوان داشته باشیم.

مرامی با اشاره به اینکه برآیند جشنواره سروناز و دیگر جشنواره‌های منطقه‌ای شناسایی فیلمسازان جوان و با استعدادی است که از سوی انجمن دعوت به همکاری می‌شوند و ضمن تامین بخشی از هزینه‌های تولید آنان، به جشنواره‌های معتبر دیگر نیز معرفی خواهند شد، گفت: از ابتدای آغاز به کار جشنواره سروناز ۴۲۲ فیلم داستانی، ۱۰۹ مستند، ۵۱ پویانمایی و اثر ۷۹ تجربی در بخش فیلم کوتاه به جشنواره رسیده است؛ همچنین در حوزه فیلمنامه ۴۴۰ اثر آزاد و  ۱۵۰ اثر اقتباسی و در حوزه عکس نیز  ۱۱۹۲ تک عکس  و ۳۸۵ قطعه در قالب مجموعه عکس به دبیرخانه ارسال شد و از این تعداد در بخش فیلم کوتاه ۹۳ اثر داستانی، ۴۶ مستند، ۱۹ پویانمایی و ۸ اثر تجربی، در بخش سینما ادبیات ۱۲ اثر، در بخش فیلمنامه ۹ اثر آزاد و ۱۵ اثر اقتباسی و در بخش عکس نیز ۳۴ تک‌عکس و چهار مجموعه عکس به بخش نهایی راه یافتند.

معاون هنری سینمایی فرهنگ و ارشاد فارس بیان داشت: در بخش جنبی این جشنواره نیز جمعه ۴ بهمن‌ماه ۲۰ قطعه عکس ۱۰۰ در ۷۰ از مجموعه معدنچی نمایشگاه عکس سباستیائو سالگادو، عکاس برزیلی در نگارخانه وصال و برای نخستین بار در ایران برپا شد و تا یک هفته دایر است و مجموع فیلم‌ها در ۱۴ سانس برگزار گردید، و ۱۲ سانس مربوط به جشنواره منطقه‌ای و دو سانس نیز مربوط به جشنواره سینما و ادبیات است که فیلم‌ها هر روز بعد از ظهر از ساعت ۱۴ تا ۳۰: ۲۱ برگزار و بعد از آن، نقد و بررسی با حضور فیلمسازان اجرا شد.

جشنواره منطقه‌ای سینمای جوانان سروناز پنجشنبه سوم بهمن ۹۸ در مجموعه هنرشهر آفتاب آغاز شد و آیین اختتامیه یکشنبه امروز ۶ بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

الهه بهرامی