به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، یونس قیطانی در حاشیه افتتاح این نمایشگاه، اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، نقش مهمی در راستای تسهیل در دسترسی اقشار مختلف مردم به‌ویژه نسل جوان به کتاب دارد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام تصریح کرد: امروزه با توجه به شرایط اقتصادی کشور و هزینه‌های سنگین تأمین کاغذ، چاپ و انتشار کتاب با مشکلاتی مواجه شده و خانواده‌ها ممکن است در تأمین کتاب برای فرزندان با مشکل مواجه شوند، از این رو این نمایشگاه فرصتی در راستای قرار گرفتن کتاب در سبد خانوارهای ایلامی است.

وی افزود: در این نمایشگاه بیش از ۱۰ هزار جلد کتاب در یک هزار عنوان در زمینه‌های مختلف ادبی، فرهنگی، کودک و ‌نوجوان، پزشکی، روانشناسی، هنری و داستان و رمان با ۲۰ تا ۵۰ درصد تخفیف در معرض دید علاقه‌مندان قرارگرفته است.

قیطانی بابیان اینکه این نمایشگاه به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر و چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برگزارشده است، یادآور شد: نمایشگاه کتاب ایلام به همت انتشارات «قلم اعظم» و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام از امروز یکم تا سی‌ام بهمن‌ماه سال جاری به مدت یک ماه دایر است.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در استان همواره مورد استقبال اقشار مختلف مردم در استان قرار داشته است و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش دارد زمینه‌های برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در طول سال را فراهم کند.

گفتنی است علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند در دو نوبت صبح و عصر به مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی ایلام واقع در خیابان پیروزی مراجعه کنند