به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی شصت و چهارمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان، عبدالقادر پربار شهردار زاهدان درباره اهمیت برگزاری جشنواره آسوریک گفت: برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری برای ما ضرورت داشت. برگزاری این جشنواره یک نیاز بود تا گروهی که ابزار لازم را در اختیار دارد و می‌تواند استان سیستان و بلوچستان را به خوبی معرفی کند، به اینجا بیاید و بعد از آن هم برای استان ما سفیر خوبی باشد. 

وی افزود: جشنواره‌ها در مباحثی چون اقتصاد و رونق شهری، توسعه گردشگری و ارتباطات برای جذب سرمایه‌گذاران موثر است. ما به کار فرهنگی و هنری بیشتری برای معرفی بهتر استانمان در حوزه‌های مختلف جغرافیا، آب و هوا، فرهنگ و هنر، مردم، تاریخ و... نیاز داریم. 

شهردار زاهدان شب گذشته در جمع مسئولان جشنواره آسوریک و فیلمسازان عنوان کرد: شهرداری زاهدان آثاری که درباره این شهر باشد را حمایت کرده و آن‌ها را در بخش لجستیک پشتیبانی خواهد کرد. اگر اثری در این جغرافیا فیلمبرداری شود و به ویژه موضوع آن درباره استان سیستان و بلوچستان باشد، ما در شهرداری زاهدان همکاری خواهیم کرد و همکاری دستگاه‌های دیگر را هم خواهیم گرفت.

شصت و چهارمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان "آسوریک" تا ۱۲ دی ماه سال ۱۳۹۸ در استان سیستان و بلوچستان، شهر زاهدان برپا‌ خواهد بود.