سرویس استان‌های هنرآنلاین: دکتر عبدالحسین مختاباد راجع به اجرای پیش‌رو در محمود آباد گفت: پیشنهاد این برنامه را آقای ولی‌زاده سرپرست و آهنگساز گروه به من دادند که مدیر گروه کار هم آقای ایمان خسروی هستند. با توافقات حاصله قرار شد قطعات محلی مازندرانی را در کنار چند کار خودم و همچنین قطعاتی از ساخته‌های آقای ولی‌زاده را اجرا کنیم. در واقع این اجرا تلفیقی از موسیقی فولکلور مازندران و موسیقی اصیل ایرانی خواهد بود.

این خواننده باسابقه کشور در مورد قطعاتی که اجرا خواهد شد توضیح داد: در این کنسرت ترانه‌هایی چون "تمنای وصال"، "شکوه"، "شبانگاهان" و قطعه "دریچه" از کارهای آقای ولی‌زاده با شعر اخوان ثالث در کنار چند قطعه آوازی و ضربی اجرا خواهد شد. همچنین در موسیقی مازندران قطعاتی از خانم ماهوتی و  مرحوم دنیوی را اجرا خواهیم کرد.

دکتر مختاباد بابت کاهش فعالیت موسیقایی خود در سال‌های اخیر اظهار داشت: این اولین اجراست، اما احتمالا به صورت تور در سطح کشور و خارج از کشور هم آن را اجرا خواهیم کرد. البته در مورد کم‌کاری باید عرض کنم که فقط من نیستم. خیلی‌ها کم کار شده‌اند، چرا که موضوع آلبوم در ایران به دلیل وضعیت یا تکنولوژی جدیدی که به وجود آمده، بسته شده است. به هر حال دیگر کسی آلبوم و سی‌دی به سبک قدیم منتشر نمی‌کند و بیشتر کارها به صورت تک ترک و یا ویدئو کلیپ منتشر می‌شود که نهایتاً منجر به کنسرت خواهد شد.

وی در باب فعالیتش در موسیقی مازندرانی گفت: من در طول سالیان فعالیتم، همواره نگاهی به موسیقی محلی مازندران هم داشتم و در کنسرت‌ها نیز اجرا می‌کردم. آلبوم موسیقی "دلِ گپ" و نیز قطعه‌ای از آلبوم "اشک مهتاب" را نیز در موسیقی مازندرانی منتشر کرده‌ام. همچنین در کنسرت‌هایی که در مازندران داشتم نیز همیشه قطعات فولکلور را اجرا می‌کردم.

مختاباد راجع به فضای انتقادی که بر برخی از موسیقی پاپیولار امروز  مازندرانی وجود دارد عنوان کرد: هر کشخصی در زمینه موسیقی نگاه و سلیقه خود را دارد و فضای اجرای موسیقی هم حالت آنارشیست به خود گرفته است. اینکه بتوان در آن فکر، نگاه و اندیشه‌ای یافت، خیلی کم شده است.

این هنرمند مازندرانی کشور افزود: اگر من آثاری از موسیقی مازندران را جهت اجرا انتخاب می‌کنم، در واقع پاسداشت از نام و یاد کسانی است که در زمان حیات‌شان تقدیر از آنها نشده است. مانند خانم ماهوتی با آن صدای بی‌نظیر که متاسفانه کسی خبری از ایشان نمی‌گیرد! در واقع بیشترین هدف من از انتخاب این آثار، یادبود و بزرگداشت این بزرگان است که جامعه ما به آنها مدیون است.

خواننده قطعه معروف "شبانگاهان" در پایان گفت: امیدوارم مردم در برنامه‌های ما حضور پیدا کنند که هم ما از این حضور لذت ببریم  و هم مردم از موزیسین‌های شهر و استان خود حمایت کند. وقتی پیشنهاد این همکاری به من شد، دیدم تیم خوبی است و  بسیار لذت بردم از اینکه در شهرستان‌ها استعدادهای نهفته وجود دارد که نیازمند حمایت هستند، مخصوصاً در فضایی که جامعه ما بسیار غمگین است  من هم به خاطر شرایط موجود علاقه‌ای به اجرا نداشتم، اما ترجیح دادم به روی سن بروم و درد مردم را با موسیقی فریاد بزنم.

photo_2019-12-30_06-52-01

علی ولی‌زاده آهنگساز گروه نیز راجع به این اجرا گفت: پس از سال هایی که آقای مختاباد کار نکرده بودند، روابطی پیش آمد که این همکاری آغاز شود. ایشان کارهای من را گوش کرده و پسندیدند. در این کنسرت تعدادی از کارهای من و تعدادی از کارهای نوستالژیک آقای مختاباد اجرا خواهد شد. همچنین قرار است اجرا به صورت تور کنسرت باشد. از محمودآباد شروع شده و در شهرهای مازندران مانند آمل، ساری، نوشهر و نیز سایر شهرهای کشور و نیز برای خارج از کشور برنامه‌هایی خواهیم داشت.

وی افزود: از دکتر مختاباد جهت این همراهی و نیز از آموزشگاه دلشدگان و ایمان خسروی عزیز به عنوان مدیر این گروه بسیار سپاسگزارم و امیدوارم اجراهای خوبی را به نمایش بگذاریم.

علی ولی‌زاده سنتور ، مرتضی نیکزاد عود، مهرداد فتحی تار، علی اکبرزاده تنبک، سیاوش برهانی تار، جواد اسدپور کمانچه، فاضل میری نی و ایمان خسروی به عنوان نوازنده دف در این کنسرت هنرنمایی خواهند کرد.