به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ملایر، فرهنگ را زیربنای توسعه بخش‌های مختلف دانست و افزود: کار در حوزه فرهنگ نیازمند مشارکت همه دستگاه‌هاست؛ حداقل ۲۶ دستگاه دولتی و غیردولتی در این حوزه فعالیت می‌کنند و بودجه فرهنگی بین این دستگاه‌ها توزیع می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ما اگر در این مسیر حرکت کنیم، به موفقیت‌های قابل توجهی دست پیدا خواهیم کرد؛ گفت: اگر هر دستگاه به صورت مستقل عمل کند، نتیجه مطلوبی حاصل نخواهد شد؛ اما اگر بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در شورای فرهنگ عمومی هر دستگاه متولی فرهنگ، به انجام امور محوله بپردازد، در نتیجه عملکرد قابل توجهی حاصل خواهد شد.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به پیوست فرهنگی در برنامه پنجم، خاطرنشان کرد: باید شورای فرهنگ عمومی، پیوست فرهنگی را در انجام همه پروژه‌های و برنامه‌های مختلف استان و شهرستان مد نظر قرار داده و نتایج آن را بررسی کند.

کاراندیش با تاکید بر اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با معاونت‌های مختلف و سازمان‌های وابسته، برنامه‌های گسترده‌ای در دستور کار خود دارد، خاطرنشان کرد: وقتی این نهادها و بخش‌ها کنار هم قرار می‌گیرند، متوجه می‌شویم که فرهنگ و هنر مکمل یکدیگر هستند؛  فرهنگ را زمانی می‌توانیم به مخاطب انتقال دهیم که با هنر همراه باشد و هنر زمانی می‌تواند تاثیرگذار و متعالی باشد که با فرهنگ اسلامی و دینی عجین شود.

وی با بیان اینکه تولید محتوای مناسب برای ارائه به مخاطبان، یکی از مباحث جدی است که باید به آن پرداخته شود؛ گفت: فرهنگ‌سازی از دیگر مواردی است که باید مد نظر قرار بگیرد. در سطح کشور برنامه‌های مختلفی در این زمینه انجام شده و شفاف‌سازی یکی از این موارد است.

کاراندیش بحث ارائه مجوزها را از دیگر مواردی دانست که به آن پرداخته شده و در این خصوص اظهار کرد: بیمه هنرمندان و فعالان فرهنگی و رسانه‌ای از دیگر مواردی است که به صورت جدی پیگیری می‌شود؛ در بهمن ۹۵، حدود ۱۷ هزار نفر از بیمه بهرمند بودند اما این آمار اکنون به بیش از ۳۳ هزار نفر رسیده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از فعالیت ۲۳ هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در کشور خبر داد و گفت: اگر بتوانیم از ظرفیت این کانون‌ها استفاده کنیم بسیاری از مشکلات اجتماعی کاسته خواهد شد.