به گزارش هنرآنلاین؛ رمضان سلمانی (بردری) در سال ۱۳۰۷ متولد شد، او دوتار را نزد رحیم خان بخشی فرا گرفت و از قدیمی‌ترین روایتگران موسیقی کرمانجی منطقه به شمار می‌رفت. او ساکن روستای بردر از توابع باجگیران بود و به همین خاطر او را بیشتر با نام رمضان بردری می‌شناختند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اعلام این خبر به ایرنا گفت: استاد رمضان سلمانی (بردری) استاد دوتار نواز شمال خراسان رضوی سال‌ها در صحنه موسیقی قد کشید و در نهایت پس از ابتلای به فراموشی و بیماری آلزایمر، قد خمید و روحش پر کشید و دوتار را برای زمینیان باقی گذاشت.

محمدرضا محمدی افزود: استاد سلمانی در اجرا‌های مختلف استانی و کشوری بر صحنه ایستاد تا شادمانی را به مردم کشورش هدیه کند و درگذشت او ضایعه بزرگی برای جامعه موسیقی کشور است.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: استاد سلمانی صبح روز ۲۱ آذرماه به رحمت خدا رفت و امروز جمعه ساعت ۱۲ ظهر پیکر این هنرمند از محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قوچان با حضور هنرمندان تشییع و در باغ بهشت این شهر به خاک سپرده شد.

محمدی اضافه کرد: نمونه اثر صوتی و تصویری استاد سلمانی در دو پرونده موسیقی ثبت شده در فهرست نمونه میراث ملموس یونسکو استفاده شده است.