به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، در هفته پژوهش برنامه‌های متنوعی از سوی معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام پیش‌بینی شده است که جایزه کتاب سال استان ایلام از مهم‌ترین آنهاست.

یونس قیطانی معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با اعلام این خبر اظهار کرد: روز شنبه بیست و سوم آذر ماه با حضور جناب آقای مرادی‌نیا مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت، از دفاتر نشرها و کتابفروشی‌ها بازدید خواهد شد و عصر همان روز با اصحاب قلم، نویسندگان و ناشران بومی نشست صمیمانه‌ای صورت می‌گیرد.

وی افزود: سومین دوره جایزه کتاب سال نیز این دوره با مشارکت موسسه فرهنگی، هنری اقلیم هشت ایلام و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام روز یکشنبه بیست و چهارم آذرماه برگزار خواهد شد.

وی محورهای سومین دوره کتاب سال استان را شامل آثار ایرانی و خارجی در حوزه ایلام‌شناسی و آثار پدیدآورندگان ایلامی در تمامی حوزه‌ها دانست و یادآور شد: هدف از برگزاری این دوره حمایت و تشویق مولفان، مترجمان و ناشران متعهد و ارتقای فرهنگ جامعه اسلامی، حفظ استقلال و هویت فرهنگی است.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام اضافه کرد: رونمایی از پوستر چهارمین دوره جایزه کتاب سال استان، نشست نقد و بررسی کتاب، رونمایی از کتاب مجموعه اشعار شاعر توانمند ایلامی حشمت منصوری جشمیدی و... از دیگر برنامه‌های هفته پژوهش است.