سرویس استان‌های هنرآنلاین: فروزان سلیمانی مدیر گالری ایسو درباره این پروژه هنری گفت: فضای پروژه‌های ایسو متروکه‌ای‌ست که امکان نمایش پروژه‌هایی با رویکردهای هنر معاصر، با مدیاهای گسترده‌تر را فراهم می‌سازد. این فضای متروکه را انتخاب کردیم، زیرا متروکه‌ها ترک شدند؛ ولی قدمت آنها و موقعیت و گاه استراتژی آنها لایق ترک شدن نبود.

این هنرمند نقاش افزود: زیرزمین ساختمان ایسو  قدمتی 60 ساله دارد و امروز بستری برای نمایش پروژه‌هاست...

روز جمعه ۲۲ آذر این فضا به همراه پروژه‌ای از گروه برجاس با عنوان پروژه "اتمیزه" به کیوریتوری حمید اسدزاده افتتاح می‌شود.

حمید اسدزاده در توضیح پروژه می‌‌نویسد: اتم به اندازه‌ای کوچک است که با چشم دیده نمی‌شود، این اصطلاح به هویت کوچک شده جامعه ایرانی اطلاق می‌شود که از بند تاریخ طولانی خود جدا شده و زیست سنتی خود را کنار زده است،  ولی هیچ هویت جمعی جدیدی در آن طلوع نکرده است.

هرگز جامعه‌ای را بدون افرادی که بحران شخصیتی دارند، نمی‌توان تصور کرد. وقتی بحران‌های شخصیتی در جامعه‌ای سیستماتیک شود و جامعه‌ای بدون ترس امراض خود را ابراز می‌کند، خشونت امری طبیعی و روزمره می‌شود.

هرج و مرج و ناکامی بدنه فرهنگی و اجتماعی ایران را در بر گرفته است و خشونت ارتباطی عاملی شده است تا انسان‌ها در این مرز ، هر یک پاسخی خودخواهانه به کمبودهایشان بدهند، بدون اینکه مسوولیت کاری که کرده‌اند را بپذیرند.

انسان‌ها در این بی‌هویتی، کوچک و از هم گسیخته شده و این گسست از ما فردی تنها و غمگین ساخته است که من این مفهوم را اتمیزه شدن هویت جمعی نامیدم.

در این پروژه هنرمندان سعی می‌کنند که در پی علت‌های این آسیب و زخم در قالب هنر بگردند تا نمایانگر گوشه‌ای از بحران باشند.

حمید اسدزاده، فروزان سلیمانی، علی فاضلی، بنفشه متولی، فرزانه قلی‌زاده، اکبر نعمتی‌راد، شقایق شعبانی، زینب فاطمی، زینب حسین‌زاده، احسان رضایی، سارینا فاضلی، مژگان فاضلی و تورنگ سلیمانی هنرمندانی هستند که آثارشان به نمایش درخواهد آمد.

پروژه "اتمیزه" تا  ۳ دی در گالری ایسو به نشانی آمل، خیابان بهشتی، ابتدای اندیشه 9، گالری ایسو میزبان هنردوستان است.