به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، رضا کمالی زرکانی در گفت: شبکه شهر خلاق فرهنگ و هنر به شهرهایی اطلاق می‌شود که ظرفیت‌ها و استعدادهای هنری و فرهنگی آن در حوزه‌های مختلف شناسایی و برجسته‌ترین ظرفیت اولویت فرهنگی یا هنری شهر می‌شود و همه توان شهر در خدمت معرفی و گسترش آن قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد : استان هرمزگان دارای ۱۳ شهرستان است که هر کدام سه اولویت فرهنگی و هنری خود را اعلام کردند که در نهایت یک مورد انتخاب خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان بیان کرد: ۱۳ شهر هرمزگان بر اساس ظرفیت‌های موسیقیایی، هنرهای تجسمی، آیین‌های نمایشی، خوشنویسی، هنرهای محیطی، فرهنگ عامه، آداب و سنن و... به عنوان شهر خلاق فرهنگ و هنر نامگذاری خواهند شد که یک شبکه منسجم را تشکیل خواهند داد.

کمالی زرکانی اظهار داشت: انتخاب شهرهای هرمزگان به عنوان شهر خلاق توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت خواهد گرفت که در این نامگذاری به زیرساخت‌ها، سبقه فرهنگی و هنری شهر، جمعیت هنرمندان و ... توجه خواهد شد.

وی به نقش شهرداری‌ها در ایجاد توسعه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: شهرداری‌ها نقش محوری و اصلی در ایجاد زیرساخت‌ها، بالفعل کردن ظرفیت‌ها و معرفی آن دارند.