به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، عباس زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با مشارکت موسسه خانه کتاب و جایزه کتاب سال، در راستای بهره‌گیری هرچه بیشتر جامعه از اندیشه‌ها، آموخته‌ها و نیز تجلیل و ارج نهادن به کوشش‌های ناشران، نویسندگان، مترجمان و مصححان مازندرانی و نیز ناشران و نویسندگانی که آثاری با موضوع  مازندران دارند، اقدام به برگزاری "نخستین دوره کتاب سال مازندران" می‌نماید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اعلام خبر فوق گفت: برای نخستین بار در استان نسبت به گردآوری کتاب‌های مولفین استانی و نیز ناشرانی که از سال ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۷ کتاب‌هایی با عنوان مازندران دارند، به واحد پژوهش این اداره کل مراجعه و ثبت نام نمایند.

وی با اشاره به اهمیت شناخت ناشر و نویسنده و یا یک مترجم خوب، اذعان داشت: ما برای انتخابی صحیح و عادلانه در بین آثار رسیده، ناگزیرم که ارزیابی عالمانه با شاخص‌های استاندارد داشته باشیم و برای ارزیابی ناشران و نویسندگان مازندران عزیز هم ما باید این هدف را دنبال کنیم.

زارع همچنین با اشاره به تشکیل دبیرخانه دائمی کتاب سال استان در واحد پژوهش این اداره کل، گفت: داوری کتاب سال استان دقیقا توسط داوران کتاب سال کشور انجام خواهد شد که با کمک و همراهی خانه کتاب است.

زارع با بیان اینکه کتاب سال مازندران شامل کتاب‌های کمک درسی نخواهد بود و برای تقویت زبان مازندرانی نیز بخش تبری کتاب سال مازندران به صورت ویژه داوری خواهد شد، خاطرنشان ساخت: شروع ارسال آثار از آغاز شده و تا ۳۰ دی ماه ادامه دارد و زمان برگزاری آیین اختتامیه نیز ۲۵ خردادماه سال آینده خواهد بود.

بخش اصلی:

شامل کلیه موضوعات بجز کتابهای کمک آموزشی است

بخش ویژه:

آثاری که به زبان تبری منتشرشده باشد

شرایط مربوط به آثار:

کتاب دارای برگه اعلام وصول باشد

ارسال دو جلد از کتاب، ضروری است

کتاب باید در دوره  سال‌های ۹۴- ۱۳۹۷ منتشر شده باشد

ارسال فایل متن اصلی آثار ترجمه شده به آدرس اینترنتی دبیرخانه الزامی است

محدودیتی برای ارسال تعداد عناوین و موضوعات وجود ندارد

آثار دریافت شده بازگردانده نخواهند شد.

ناشران محترم می توانند آثار خود را به دبیرخانه کتاب سال مازندران ارسال کنند

نشانی دبیرخانه: ساری، میدان امام، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، واحد پژوهش – دبیرخانه کتاب سال مازندران صندوق پستی: ۴۸۱۵۸۳۸۷۹۴ تلفن: داخلی ۲۲۹-۳۳۳۶۲۰۰۷ پایگاه اینترنتی:        www.maz.farhang.gov.ir