به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، سید ناصر اسحاقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در مراسم اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان اردبیل که در مجتمع فرهنگی و هنری فدک برگزار شد، عنوان کرد: توسعه کمی و کیفی گروه‌های نمایشی در اردبیل باعث شده تا مسئولان اجرایی استان اقدامات فوری برای توسعه زیرساخت‌ گروه‌های نمایشی را در دستور کار خود قرار دهند.

به گفته دبیر بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان اردبیل، فضاهای موجود برای توسعه فعالیت گروه‌های نمایشی استان اردبیل کفاف نکرده و بدین منظور مسئولان ملی و استانی برای در اولویت قرار گرفتن ارتقای زیرساخت‌های این بخش نظر مثبتی دارند.

وی در ادامه به کیفیت مناسب برگزاری بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان اشاره کرد و یادآور شد: این دوره از جشنواره تئاتر به اذعان کارشناسان پرشور و پرمخاطب‌تر از سایر دوره‌ها برگزار شد که در نوع خود بسیار ارزشمند است.

اسحاقی با بیان اینکه عملیاتی سازی برنامه‌های جدی برای رشد و فراگیرسازی تئاتر در استان اردبیل از سال ۹۳ کلید خورده است، افزود: افزایش تعداد گروه‌های نمایشی و علاقه مندان به تمرین تئاتر در استان به حدی بوده که تخصیص محل‌های تمرین گروه‌های تئاتر به مطالبه تبدیل شده است.

وی تأکید کرد: تئاتر با توجه به قدرت تأثیرگذاری بالای خود می‌تواند گره‌های تاریخی، فرهنگی و اجتماعی جامعه را باز کند و فعالان این بخش در خصوص دغدغه و نیازهای جامعه وظایف سنگینی را بر عهده دارند تا با بهره گیری از زبان هنر در مباحث آموزشی و تربیتی نیز ورود جدی داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل هنرهای نمایشی را زبان گویای جامعه دانست و یادآور شد: فعالان تئاتر که اغلب هنرمندان دغدغه مندی نیز هستند، باید ارزیابی مستمری از چگونگی فعالیت‌ و عمل به رسالت‌ خود در گشودن گره‌های جامعه داشته باشند.