به گزارش هنرآنلاین، داود گرشاسبی معاون استاندار آذربایجان شرقی، امروز در جلسه برنامه ریزی برگزاری جشن ۱۰۰ سالگی تئاتر مرند که با حضور علی محرمی معاون فرهنگی اداره کل استان آذربایجان شرقی، بابک نهرین عضو هیات رئیسه انجمن نمایش استان و جمعی از مسئولین ادارات و هنرمندان برگزار شد، از آمادگی فرمانداری ویژه و ادارات شهرستان جهت همکاری و همیاری در برنامه‌های فرهنگی و هنری خبر داد و گفت: وظیفه ما حفظ دین، ارزش‌ها و فرهنگ و هنر در جامعه است و هنر باعث ترقی جامعه و حفظ ارزش‌ها و تحول در آن می‌شود.

فرماندار ویژه مرند افزود: در شهرستان مرند تنوع نظرات و آراء وجود دارد اما تضاد وجود ندارد و این تنوع آراء و نظرات باعث پویایی و تولید فکر در جامعه می‌شود، ما باید آراء را تجمیع و در جهت پیشرفت جامعه به کار گیریم.

معاون استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه با زبان هنر می‌توان آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه را طوری برای مردم بیان کرد که مردم از آن آگاه شوند، تصریح کرد: باید در جهت کاهش این آسیب‌های اجتماعی حرکت کنیم، چرا که هنر به مثابه یک رسانه است و وظیفه اطلاع‌رسانی را در جامعه بر عهده دارد.

گرشاسبی اظهار داشت: فرمانداری ویژه شهرستان مرند و تمامی ادارات آمادگی خود را جهت همکاری و همیاری در برنامه‌های فرهنگی و هنری اعلام می‌کنند.

امسال مردم ۱۰ میلیارد تومان برای تماشای تئاتر پرداخت کرده‌اند

همچنین معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در این جلسه گفت: در سال‌های گذشته تئاتر استان چه در سطح کشوری و چه سطح بین‌المللی حرفی برای گفتن داشته است.

علی محرمی افزود: اگر چه بسترهای لازم جهت پیشرفت این حوزه توسط اداره کل تأمین شده اما این خود هنرمندان تئاتر بوده‌اند که با سعی و تلاش کارهای قابل قبولی ارائه کرده‌اند.

محرمی در ادامه با اشاره به اینکه حوزه تئاتر اولین حوزه‌ای است که بخش خصوصی در آن فعالیت می‌کند و نگاه اداره کل در این حوزه، سیاستگذاری است، تاکید کرد: جشنواره‌های تئاتر ۵ منطقه استان، جشنواره ارس و جشنواره تئاتر رضوی از جمله جشنواره‌هایی است که در حوزه تئاتر در استان برگزار می‌شود.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: در چند سال گذشته تقریبا سالن‌های سینما رو به تعطیلی بود اما در حال حاضر ۲۶ سالن سینما احداث و ۴ سینمای سیار در محل‌هایی که فضاهای فرهنگی وجود دارد، فعالیت می‌کند.

وی همچنین به احداث اولین پردیس سینمایی در شمال‌غرب کشور توسط بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: در ۶ ماهه اول امسال ۱۰ میلیارد تومان جهت تماشای تئاتر توسط مردم هزینه شده که این نشان از گرایش مردم به سمت این هنر را دارد.

در ابتدای این جلسه نیز رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرند ضمن تقدیر و تشکر از همکاری فرمانداری ویژه شهرستان مرند، شهردار و شورای اسلامی در تمامی برنامه‌های فرهنگی و هنری این اداره گزارشی از روند برنامه‌های انجام شده در حوزه تئاتر ارائه کرد.

مهران فرجی افزود: با همکاری تمامی ادارات شهرستان برنامه‌ریزی خوبی جهت برگزاری همایش ۱۰۰ سالگی تئاتر مرند صورت بگیرد.