به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در نشست هماهنگی برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی که در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد، برنامه‌های این اداره کل را در هفته کتاب و کتاب‌خوانی تشریح کرد.

جوروند گفت: گرامی‌داشت این هفته و ارج نهادن به تمامی جامعه ادبی استان و در راستای هرچه باشکوهتر برگزار کردن این هفته، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی مختلفی را بصورت کلان در کل استان خوزستان برگزار می‌کند.  

وی، برنامه فراخوان سراسری وقف کتاب، نذر کتاب، مبادله کتاب در سطح استان، برپایی ایستگاه اهدا کتاب در مدارس مناطق محروم استان، همایش تجلیل از خادمان و نویسندگان نشر استان خوزستان، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در همه شهرهای استان را از برنامه‌های این اداره کل در این هفته عنوان کرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان در ادامه نیز، برگزاری مسابقات کتاب و کتاب‌خوانی، بازدید اصحاب فرهنگ و هنر استان از کتابخانه‌ها و کتاب‌فروشی‌های استان، اجرای تئاترهای خیابانی با موضوع گسترش و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه و در سطح استان را نیز از دیگر برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در هفته کتاب و کتابخوانی بیان کرد.

جوروند اضافه کرد: رونمایی از کتاب "دل نوشته‌های آسیه"، رونمایی از دو نسخه از کتاب شاعر و نویسنده هرمز فرهادی بابادی و رونمایی از پوستر جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی در خوزستان با حضور شاعران استان از دیگر برنامه‌های اجرایی این اداره کل در این هفته خواهد بود.

وی گفت: برگزاری کارگاه بین‌المللی نقاشی صلح جهانی ویژه کودکان خوزستانی با حضور سفیران فرهنگی نروژ و فرانسه در طول ٤ روز از سری برنامه‌های دبیرخانه جام باشگاه‌های کتابخوانی استان و همچنین دعوت از نویسنده برجسته کشوری استاد احمد اکبرپور به همراه جشن امضاء کتاب و برگزاری کارگاه نوشتن کتاب ادبیات کودکان از اهم برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان است.