به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از برگزاری جشنواره ملی شعر عاشورایی "ماه منیر" در اردبیل و ارسال ۳۰۰ اثر به این جشنواره خبر داد.

سید ناصر اسحاقی در سوگواره ملی شعر عاشورایی "ماه منیر" عنوان کرد: جشنواره ملی شعر عاشورایی "ماه منیر" با ارسال ۳۰۰ اثر و در دو بخش ترکی و فارسی به میزبانی اردبیل به کار خود پایان داد.

وی افزود: با برگزاری سوگواره ملی شعر عاشورایی "ماه منیر"، در بخش آذری شعرهایی از قادر ایمان‌زاده، محسن به‌نژاد و میثم فتحی هر سه از استان اردبیل و در بخش فارسی نیز خدابخش صفا دل از نیشابور، علیرضا رجب‌علیزاده از کاشان و معصومه سادات شاکری از نیشابور به عنوان آثار برتر انتخاب شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل ادامه داد: امیدواریم با فراهم شدن شرایط و کسب تجارب لازم، برگزاری چنین جشنواره‌های مهمی به صورت بین‌المللی در استان اردبیل برگزار شود.

اسحاقی تصریح کرد: برگزاری این جشنواره با همت دفتر ادبیات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن‌های شعر و ادب، ادبا و فضلای آئینی و عاشورایی استان از ابتدای سال جاری کلید خورده و خوشبختانه با استقبال مناسبی نیز همراه شد.

وی با بیان اینکه جشنواره شعر "ماه منیر" با محوریت تبیین رشادت‌های حضرت ابوالفضل العباس (ع) برگزار شد؛ افزود: تمام وقایع حماسه عاشورا در راستای شناساندن جایگاه رفیع امامت و تبیین صحیح آموزه‌های اخلاقی و دینی بود و در این میان سردار بزرگ عاشورا حضرت ابوالفضل (ع) به این مهم معنا، مفهوم و جلوه‌ای دیگر بخشید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه تمامی فداکاری‌های ایشان معادل وفای به عهد بود، افزود: برگزاری چنین مراسمی میثاق مجددی با تمام شعرای آئینی و عاشقان حضرت عباس (ع) است.