سرویس استان های هنرآنلاین: نخستین مسابقه زنده طراحی لباس عاشورایی در راستای تحقق اهداف سبک زندگی اسلامی و ایرانی به کار خود پایان داد.

رییس دانشکده فنی الزهرا، گفت: نخستین مسابقه زنده طراحی لباس عاشورایی در راستای تحقق اهداف سبک زندگی اسلامی و ایرانی با حمایت و اشتراک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در دانشکده فنی حرفه ای دختران شیراز برپا شد.

آرتمیس هوشیار افزود: این مسابقه برای ترغیب و تشویق طراحان و باهدف شناسایی طراحان توانمند و ایجاد ارتباط بین آن‌ها و انگیزه میان طراحان و خلق و ارائه آثار هنری دینی و محک زدن ظرفیت علمی و عملی شرکت‌کنندگان در زمینه پوشاک و پوشش عاشورایی برگزار شد که برنامه‌های آینده نیز در دست اقدام است و می‌توان به برگزاری نمایشگاه‌های لباس و مسابقات، جشنواره‌ها، سمینار و کارگاه آموزشی در زمینه طراحی لباس اشاره کرد.

وی بیان داشت: در این مسابقه که با رقابت نود طراح استان فارس برگزار شد، سه نفر به عنوان برگزیده و یک نفر نیز به عنوان شایسته تقدیر معرفی شدند و همچنین لیلا حقیقی، نادره جمالی و امیر مرادی از اساتید رشته طراحی لباس در دانشگاه‌های شیراز داوری آثار را بر عهده داشتند.

رییس دانشکده فنی الزهرا با تاکید بر متن بیانیه هیات داوران اظهار داشت: شاخص‌های اصلی در انتخاب آثار برگزیده عبارتند از خلاقیت و نوآوری و ابتکار در طرح‌ها، استفاده از نشان‌های فرهنگ عاشورایی، رعایت شئونات اسلامی، قابلیت تولید انبوه، انتخاب مناسب رنگ مطابق با اسلوب ملی و فرهنگ عاشورایی است.

هوشیار خبر داد: در این مسابقه فریبا شریفی، نرگس الهی و الناز عبدالهی چهارده چریکی به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند و مهسا پگاه راد نیز به عنوان شایسته تقدیر معرفی شد.

وی در پایان گفت: کارگاه آموزشی تخصصی با موضوع "استفاده از نشان‌های ایرانی در طراحی از ایده تا اجرا" نیز با تدریس فاطمه جنتی روز ۳۰ مهرماه در دانشکده فنی و حرفه ای شیراز برگزار شد.

الهه بهرامی